چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

توسعه صادرات اصفهان با کمک تعرفه‌های ترجیحی

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: انعقاد موافقت نامه تعرفه های ترجیحی در جنگ نابرابر اقتصادی در دنیای امروز، می تواند به رونق تولید و صادرات از استان اصفهان کمک کند.
توسعه صادرات اصفهان با کمک تعرفه‌های ترجیحی
توليد ايرانی:رسول کوهستانی با اشاره به اینکه تعرفه های ترجیحی امتیازی برای کشور صادرکننده کالا محسوب می شود، اظهار داشت: در شرایط تحریم های ناجوانمردانه تعرفه های ترجیحی به دلیل تفاوت در میزان حقوق گمرکی و عوارض ورودی نسبت به کالاهای مشابه با تعرفه یکسان، موجب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد می شود.
وی با اشاره به انعقاد موافقت نامه تعرفه ترجیحی برای صادرات به حوزه اوراسیا تصریح کرد: فهرست اقلام تعرفه های ترجیحی برای صادرات به حوزه اوراسیا توسط گمرک ایران اعلام شده است، این تعرفه ها  در جنگ نابرابر اقتصادی می تواند به اقتصاد و تولید و صادرات از استان اصفهان کمک کند و به پیروزی ما منجر خواهد شد.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اعلام وجود ۹ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان گفت: علاوه بر صادرات محصولات واحدهای صنعتی با تعرفه ترجیحی محصولات کشاورزی استان اصفهان هم در بین کشورهای اوراسیا شناخته شده است و خواستار دارد.
وی افزود: با بهره برداری از «کارگو ترمینال» یا ترمینال بار هوایی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان و استقرار گمرک در آن مکان توسعه محصولات صادراتی با کیفیت بالا افزایش یافته است.
گفتنی است که اگرچه هم اکنون تنها پنج کشور شامل روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان عضو اتحادیه اوراسیا هستند اما بیش از ۴۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله چین، اندونزی، کره جنوبی، مصر، صربستان و برخی از کشورهای حوزه آمریکای لاتین برای فعالیت در چارچوب این اتحادیه اعلام آمادگی کردند. موافقت نامه ایران با اتحادیه اوراسیا مقدمه تجارت آزاد کشورمان با این اتحادیه است و قرار است پس از اجرای این موافقتنامه مقدمات تجارت آزاد با منطقه مذکور فراهم شود.
 
کد مطلب: 15738
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *