دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۴۳

تولید ۲۸ میلیون تن فولاد در سال جاری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش فولاد تا پایان امسال به تولید ۲۸ میلیون تن می‌رسیم که بر این اساس، صادرات ۶ ماهه این صنعت نیز به بیش از ۶ میلیون تن رسیده است.
تولید ۲۸ میلیون تن فولاد در سال جاری
توليد ايرانیبه نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور گفت: با توجه به دانش داخلی و بومی سازی‌های صورت گرفته در بخش معدن و صنایع معدنی، این بخش در برابر تحریم‌ها کمتر آسیب دیده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: در صنعت فولاد، از نظر دانش فنی رشد مطلوبی داشته ایم. در این میان، فناوری پِرد در تولید آهن اسفنجی از جمله این توانمندی‌ها است.

وی ادامه داد: هر گردهمایی که موجب تعامل صاحبان تکنولوژی و صاحبان صنعت شود، موجب ارتقای این بخش خواهد شد.

غریب پور با اشاره به اینکه ایمیدرو امسال با دانشگاه‌های معتبر کشور و جهاد دانشگاهی قرارداد‌هایی برای بومی سازی منعقد کرده است، اعلام کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۸ طرح تحقیقاتی که ۲ برابر سال گذشته بوده، اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: موسسه یونیدرو (مشترک ایمیدرو و دانشگاه تهران) جشنواره اینوماین را با هدف گسترش ایده‌های ارزش آفرین برگزار می‌کند. وی ادامه داد: همکاری با دانشگاه ها، برای توسعه فعالیت‌های استارتاپی بخش دیگری از همکاری‌ها است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به روند فعالیت‌ها در رنجیره معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: طی سال جاری، در همه بخش‌های زنجیره معدن و صنایع معدنی از اکتشاف، استخراج و فرآوری رشد داشته ایم.

وی افزود: در بخش فولاد تا پایان امسال به تولید ۲۸ میلیون تن می‌رسیم. همچنین صادرات ۶ ماهه این صنعت نیز به بیش از ۶ میلیون تن رسید.

غریب پور اذعان داشت: روند استخراج و تولید سنگ آهن در کشور صعودی شده است.
کد مطلب: 15724
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *