جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۲۶

ورامین قطب تولید جوجه اردک و جوجه رنگی کشور است

جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی شهرستان ورامین با محوریت مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان با حضور اعضاء برگزار شد.
ورامین قطب تولید جوجه اردک و جوجه رنگی کشور است
به گزارش توليد ايرانی؛ جعفرپور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین در جلسه کارگروه امنیت غذا و داروی شهرستان ورامین با محوریت مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، طی سخنانی گفت: با توجه به بروز سرما و رطوبت هوا انفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از نقاط کشور شیوع پیدا کرده و تاکنون ۱۶ کانون انفولانزا در کشور شناسایی شده است.

وی ادامه داد: شیوع انفولانزا در مرغدارهای بومی و سنتی بیشتر مشاهده میشود و نمیتوان اطمینان داد که با واکسیناسیون صد درصد پیشگیری صورت میگیرد.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین اظهار کرد: شهرستان ورامین قطب تولید جوجه اردک و جوجه رنگی در کشور است و یکصد واحد غیر مجاز در این شهرستان فعالیت میکند و استعداد ابتلا به بیماری را نیز دارد.

وی گفت: ساماندهی صنوف در دستور کار است و۲۰ واحد که شرایط لازم و استاندارد را دارد برای گرفتن پروانه را دارند که اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است.
 
جعفر پور در پایان سخنان خود یادآور شد: انفولانزای فوق حاد پرندگان علاوه بر تلفات حیوانی تلفات انسانی را نیز در پی دارد و نباید سلامت مردم را با سهل انگاری به مخاطره انداخت.
کد مطلب: 15638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *