جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

رکورد تولید کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری شکسته شد

رئیس واحد آهن‌سازی مجتمع فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به توان تولیدی این واحد گفت: تولید محصول فولاد این مجتمع در آبان‌ماه به ۷۰ هزار و ۳۰۳ تن رسید که رکورد تولید در طول یک ماه این مجتمع صنعتی شکسته شد.
رکورد تولید کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری شکسته شد
به گزارش توليد ايرانی؛ اکبر اسکندری روز چهارشنبه  اظهار داشت: تولید این مجتمع در آبانماه سال گذشته ۵۰ هزار تن بود که این میزان تولید در مدت مشابه امسال به ۷۰هزار و ۳۰۳ تن رسید.  
وی پیش‌بینی کرد، تولید محصول این مجتمع در سال جاری به  ۷۰۰ هزار تن برسد و افزود: عملیات ساخت کارخانه فولاد استان از سال ۸۶ با ظرفیت اولیه تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اجرایی شد. 

رئیس واحد آهن‌سازی شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش کیفیت محصول در این مجتمع، تاکید کرد: درصد فلز شدگی آهن اسفنجی در این ماه به بیش از ۹۳ درصد رسید.
به گفته اسکندری، مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی در این کارخانه انجام می‌شود و فولاد چهارمحال و بختیاری به عنوان نخستین واحد فولادی فعال شده از طرح های هفتگانه فولاد کشور است. 
رئیس واحد آهن‌سازی شرکت فولاد سفید دشت تصریح کرد: بخش عمده‌ای از محصول فولاد اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال می‌شود. 

از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه‌گذاری کرد و ۳۵ درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است. 
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفید دشت فعال است. 
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 
هم اینک یکهزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.
کد مطلب: 15595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *