دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲

شرکت‌های دانش‌بنیان برای ستاد مرکز مبارزه با قاچاق دستگاه X-ray می‌سازند

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه ۲۰ درصد دستگاههای X-ray این ستاد قرار است از طریق سازمان گمرکات تامین شود، افزود:‌ در گردهمایی فناورانه صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم نامه‌ای در این راستا با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است.
شرکت‌های دانش‌بنیان برای ستاد مرکز مبارزه با قاچاق دستگاه X-ray می‌سازند
به گزارش توليد ايرانی؛ عبدالله هندیانی در مراسم اختتامیه گردهمایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر رویکرد جدید ستاد مبارزه با قاچاق افزود: با هماهنگی‌هایی که با صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده، شاهد برگزاری رویدادی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بودیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تلاش همه دستگاهها در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد:‌ رویکرد ما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله‌ای بازدارنده و کاهش میزان قاچاق است که در این گردهمایی فناورانه تفاهم نامه‌های خوبی به امضا رسیده است.
هندیانی شرکت‌های دانش بنیان را پایه‌ اصلی پیشرفت کشور توصیف کرد که باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها برای پیش روندگی در حوزه‌ قاچاق کالا بهره مند شد، گفت: بر اساس تغییر رویه‌ای که در قاچاق کالا در راستای توسعه فناوری‌های این حوزه صورت گرفته است در تلاش هستیم که قاچاق کالا  و ارز را از مبدا تا مقصد پیگیر کنیم. بر این اساس سامانه‌هایی که اطلاعات در آنها لینک می‌شود را در دستور کار داریم و در این راستا از ابزارهای روز و همچنین توانمندیهای موجود در کشور استفاده خواهد شد.
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان این که همکاری ما با شرکت‌های دانش بنیان تنها منحصر به برگزاری این رویداد نخواهد بود، اظهار کرد:‌ برگزاری این رویداد آغاز همکاری ما با بخش‌های دانش بنیان است و ما به دنبال آن هستیم که تفاهم نامه‌های منعقد شده با این شرکت‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق تبدیل به قرارداد شود و در این مسیر نیز انتظار داریم که معاون علمی رئیس جمهور از ما حمایت کند.

هندیانی با اشاره به نیازهای فناورانه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق گفت: بر اساس تاکیدات رئیس جمهور تامین ۲۰ درصدی دستگاه X-ray از طریق سازمان گمرک از جمله نیازهای ما است که در این گردهمایی بسترهایی برای امضای تفاهم نامه برای تعمیر این دستگاهها فراهم شده است.
وی سامانه‌های هوشمند کنترل کالا، نظارت بر فرآوردها و مشتقات نفتی و پلاک کوبی دام و نگهداری کالاهای قاچاق مکشوفه را از نیازهای فناورانه این ستاد نام برد و ابراز امیدواری کرد که در آینده با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان این نیازها برطرف شود.
وی همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد کنسرسیوم میان شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر ایجاد این کنسرسیوم میان شرکت‌های دانش بنیان در حد مطلوب نیست. چرا که نیازهای ما تک محصولی نیست بلکه نیاز است که محصولات فناورانه یکدیگر را پوشش دهند که این امر در قالب ایجاد کنسرسیوم میان شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه نیازهای مورد نیاز در حوزه‌ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی این شرکت ها تامین و در اختیار دستگاهها قرار گیرد.
کد مطلب: 15593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *