چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸

امضای سند همکاری ایران و سوریه

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سند همکاری ایران و سوریه بعدازظهر امروز بین اینجانب و وزیر مسکن سوریه به امضا می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود به دلیل همکاری‌های مناسب ۲ طرف، زاد و ولد موانع در همکاری‌ها رخ ندهد.
امضای سند همکاری ایران و سوریه
توليد ايرانی:محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در همایش تجاری ایران و سوریه که با حضور وزیر مسکن سوریه در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در یک سال گذشته در کمیسیون مشترک ایران و سوریه کارهای بزرگ انجام شد و گام‌های بلند برداشته شد. 
وی ادامه داد: تنظیمات برنامه‌ای و تعاملات روند متعادلی به خود گرفت.
وی بیان کرد: پیشرفت‌ها و پروژه‌های جبهه مقاومت موجب شده است شرایط برای حضور مؤثر شرکت‌های ایرانی در سوریه فراهم شود و باید به صورت عملیاتی کار خود را آغاز کنیم. 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه‌هایی که برای دولت سوریه اولویت دارد، ساخت واحدهای مسکونی و توسعه زیربناهای حیاتی در این کشور است. 
وی با اشاره به اینکه امشب سند همکاری در کمیته مشترک ایران و سوریه به امضا می‌رسد، گفت: تأسیس دو شرکت از سوی دو طرف نکته مهمی است که یکی از آنها شرکتی متناظر با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ایران و دیگری، شرکت در حوزه اسکان است که نقش کارفرمایی را ایفا می‌کنند تا شرکت‌های ایرانی دارای رتبه و سابقه توسط شرکت‌های مشترک کار را دریافت کنند. 
اسلامی گفت: بحث ترک تشریفات و ضمانت نامه‌ها را دنبال می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ضمانت شرکت ایرانی را ما انجام می‌دهیم و با توجه به این مدل ساختارسازی، خود به خود ورود شرکت‌های ایرانی به این پروژه‌ها هموار می‌شود. 
وی یادآور شد: بشار اسد تأکید کرده است برای بازسازی سوریه نقش اول به شرکت‌های ایرانی سپرده شود، بنابراین نباید بیش از این در این مسئله ابهام ایجاد کنیم. 
وی گفت:‌ باید شرکت‌های مهندس مشاور فهرست پروژه‌ها را بگیرند تا بتوانند نقش پیشتازی خود را ایفا کنند.
وی ادامه داد: در خصوص مباحث بانکی، حمل و نقل و گمرک به تفاهمات خوبی دست یافته‌ایم.
اسلامی افزود: با گسترش فعالیت‌ها جلوه‌های فعالیت‌ها و کارهای متفاوت تجربه می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: علاقه و اشتیاق برای همکاری بین دو کشور بسیار قوی است و پیش‌بینی می‌کنیم عملاً زاد و ولد موانع رخ نمی‌دهد. 
 
کد مطلب: 15560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *