جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۶

داخلی سازی 62 درصد شناورهای زیر 5 هزار تن

دبیر شورای عالی صنایع دریایی گفت: 2.2 میلیارد دلار زیرساخت دریایی در کشور داریم اما فقط از 15 درصد آن بهره‌برداری می‌شود.
داخلی سازی 62 درصد شناورهای زیر 5 هزار تن
توليد ايرانی:بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت دریای ایران (بندرعباس)  آغاز به کار کرد.
در این مراسم دست اندرکاران صنعت حمل و نقل دریایی، نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از دست اندرکاران صنعت حمل و نقل و مدیرعامل کشتیرانی و فرمانده نیروهای دریایی مستقر در جنوب کشور و همچنین رئیس کمیته صنایع دریایی مجلس حضور دارند.
در این مراسم دبیر شورای عالی صنایع دریایی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده است از سال آینده همه نمایشگاه‌های دریایی کشور تجمیع و به یک نمایشگاه تبدیل شود، اظهار داشت: ضرورت دارد که سه ضلع صنعت دریایی، تجارت دریایی و امنیت دریایی در کشور یکدیگر باشند.
سیدسیامک سیدمرندی ادامه داد: 2.2 میلیارد دلار زیرساخت دریایی در کشور داریم اما فقط از 15 درصد آن بهره‌برداری می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت:ما در نمایشگاه‌ها متاسفانه فقط توانمندی‌ها را نشان می‌دهیم و هیچ کس مشکلات را عنوان نمی‌کنند که ضرورت دارد مشکلات شرکت‌های بزرگ در این نمایشگاه و همایش‌ها بررسی، مطرح و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.
دبیر شورای عالی صنایع دریایی با بیان اینکه مباحث دریایی در برخی مواقع به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود، افزود:‌مشخص نیست به عنوان مثال در حال حاضر متولی سوخت کم سولفور چیست؟ شرکت نفت یا شرکت‌های دانش‌بنیان؟ 
سیدسیامک سیدمرندی ادامه داد: در حوزه تولید شناورهای کوچک (زیر 5 هزار تن) 62 درصد داخلی سازی انجام شده است.
 
کد مطلب: 15554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *