پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹

چشم‌انداز ۲۰ میلیارد دلاری برای تجارت با عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق با توجه به روند تعاملات دو کشور در حوزه فعالیت‌های تجاری گفت: مهندسی تجاری ایران و عراق بر اساس اهداف مشترک برنامه‌ریزی شده و دو کشور بر انجام اقدامات موثر مشترک برای تقویت امور بازرگانی و رونق تولیدات مورد نیاز تأکید دارند.
چشم‌انداز ۲۰ میلیارد دلاری برای تجارت با عراق
به گزارش توليد ايرانی؛ «ناصر بهزاد» با اشاره به عمده‌ترین محصولات وارداتی کشور عراق از دنیا اظهار داشت: این محصولات شامل ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی، دارو و تجهیزات پزشکی تجهیزات برقرسانی، محصولات صنایع تبدیلی و مواد غذایی، آهن‌آلات و محصولات فولادی و بهره‌مندی از خدمات فنی مهندسی، دانش فناوری در الگوهای جدید کشاورزی و کالاهای مصرفی است.  

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق هم اکنون حسب نیاز این بازار و تقاضای موجود مدیریت می‌شود و از این جهت ورود کالاهای ساخت ایران مورد اقبال عراقی‌ها است.

بهزاد افزود: براساس مهندسی تجاری، چشم‌انداز ۲۰ میلیارد دلاری برای تجارت با عراق و تبادلات دو جانبه به منظور ایجاد ارزآوری، اشتغالزایی و توسعه اقتصادی برای دوکشور طراحی شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق بیان داشت: حدود سه میلیون نفر عراقی به صورت مستقیم و حدود ۱۵ میلیون نفر عراقی به صورت غیرمستقیم در زنجیره حمل، انتقال، بارگیری، توضیع، فروش، تأمین، عرضه و تولید کالای با دانش ایرانی مورد درخواست در عراق مشغول کسب درآمد هستند که  این میزان، ۳۰ درصد جریان فعال تجارت خرده و عمده کشور عراق را شامل می‌شود.

بهزاد اضافه کرد: ایران تنها کشوری است که احیای شهرک صنعتی در عراق را با جدیت دنبال می‌کند چرا که تحقق آن منطبق با سند اقتصاد مقاومتی به منظور برون‌گرایی فعالیت‌های صادراتی ایران بوده و خواسته عراق نیز در تکمیل اصلاحات اقتصادی برای افزایش تولیدات محلی است.

گفتنی است، تجارت خارجی غیر نفتی ایران و عراق در سال ۱۳۹۷ تجارت ۱۰ میلیارد دلار بوده و در هفت ماهه سال جاری نیز بیش از ۶ میلیارددلار عملیات تبادل کالا با رشد مثبت بین دو کشور صورت پذیرفته است.
کد مطلب: 15509
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *