پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴

ساخت ۹۲ فروند شناور تا سال ۱۴۰۰

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از برنامه‌ریزی برای انعقاد قرارداد و ساخت ۹۲ شناور کوچک و بزرگ به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۳۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰ در داخل کشور خبر داد.
ساخت ۹۲ فروند شناور تا سال ۱۴۰۰
توليد ايرانی:فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری امروز اعلام کرد که در سال جاری و سال آینده برنامه‌ریزی برای برگزاری مناقصه، انعقاد قرارداد و ساخت ۹۲ شناور کوچک و بزرگ را در دستور کار قرار داده‌ایم که ارزشی بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان دارد به گونه‌ای که ۹ شناور کوچک و بزرگ توسط بخش خصوصی به ارزشی بالغ بر ۱۱۲ میلیون یورو در حال ساخت است و ۹ فروند دیگر نیز در حال انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به ارزش ۳۶ میلیون یورو است.
وی با بیان این‌که همه شناورهای مذکور توسط بخش خصوصی داخلی ساخته می‌شود، اظهار کرد: برای برگزاری مناقصه ساخت ۷۸ شناور کوچک و بزرگ خدمات ساحلی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ارزشی بالغ بر ۲۰۵ میلیون یورو دارد و مجموعه این سرمایه‌ گذاری‌ها در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ صورت خواهد گرفت.
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که هیچ مشکلی در تامین قطعات یدکی بندری، دریایی و مخابراتی نداریم، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ قطعه از تجهیزات بندری، دریایی و مخابراتی را توسط بخش خصوصی ساخته‌ایم که ۲۶۰ قطعه تجهیزات دریایی، ۴۶۷ قطعه تجهیزات بندری و ۴۱ قطعه تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی به ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان است و به صورت نمونه ساخته شده و در حال استفاده است.
منتصر کوهساری با بیان این‌که تحریم‌ها نتوانسته آسیبی به صنایع دریایی و بندری برساند، ادامه داد: برخی از تجهیزات را که توان ساخت داخل را نداریم می‌توانیم مجوز واردات آن را بگیریم که البته بسیاری از این تجهیزات در انبارهای ما موجود است و در صورت لزوم از آنها استفاده می‌کنیم.
وی اظهار کرد: بیش از ۱۷۷ فروند شناور کوچک و بزرگ در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است و براساس آخرین دستورالعمل‌های ابلاغ شده از خروج شناور از کشور برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی جلوگیری شده و این اتفاق باید در کشتی‌سازی‌های داخل رخ دهد و در هشت ماهه امسال بالغ بر ۶۶ شناور کوچک و بزرگ در داخل کشور تعمیر شده‌اند.
 
کد مطلب: 15500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *