جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴

بسیج و سپاه با تمام ظرفیت‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنند

رئیس سازمان بسیج کارگری و کارخانه‌های کشور گفت: سپاه و بسیج برای حمایت از صنایع و تولیدات داخلی، با همه توان و ظرفیت خود در کنار تولیدکنندگان داخلی قرار دارند.
بسیج و سپاه با تمام ظرفیت‌ها از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنند
به گزارش توليد ايرانی؛ «علی حسین رعیتی فرد» روز یکشنبه در همایش تجلیل از مدیران بسیجی و فعالان صنعتی شهرستان ساوه در واحد تولیدی کاوه فلوت افزود: تولیدکنندگان کشور، مشکلات و راهکارها را به خوبی می‌دانند اما موضوع این است که باید برنامه و راهکارها به موقع عملیاتی شود.
وی افزود: در دوران دفاع مقدس با ۵۰ کشور درگیر بودیم که قصد داشتند انقلاب را در نطفه خفه کنند اما از زمانی که ظرفیت‌های مردمی و بسیج را به کار گرفتیم، موفقیت‌های ما در جنگ افزایش یافت.
رعیتی فرد با اشاره به مشکلات کنونی کشور در حوزه اقتصادی، گفت: دشمن پس از ناکامی در جنگ سخت به ایجاد مشکل در زمینه تولید و تعطیلی کارخانه‌ها روی آورده است.

به گفته وی، امروز ظرفیت عظیمی در بخش صنایع کشور با بهره‌گیری از توان ۸۸ هزار واحد تولیدی ایجاد شده است که بسیاری از صنایع افزون بر تحمل مشکلات برآمده از تحریم، در داخل کشور نیز درگیر مصائبی چون فرایندهای پیچیده اداری «بوروکراسی» و اجرای نادرست برخی دستورالعمل‌ها هستند.
رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانه های کشور گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که این سازمان نیز عضوی از آن است، برای همه دستگاه‌ها الزام آور است و اجرا نشدن مفاد تصویب شده از موانع بازدارنده بر سر راه تولید محسوب می شود.
رعیتی فرد اظهار کرد: فارغ از تعلقات جناحی و دولت ها، باید همه ارکان و مسئولان با همدلی در میدان حضور داشته باشند و با پرهیز از عافیت طلبی همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، با روحیه بسیجی و جهادی نسبت به تقویت جبهه اقتصادی عمل کنند.

وی اظهار داشت: شرایط امروز ایران در منطقه و غرب آسیا، ویژه است و همه باید پشت سر رهبری باشیم و فرامین معظم له را به کار گیریم تا همانند عرصه های امنیتی و نظامی در منطقه در بخش اقتصادی نیز بتوانیم مقابل هجمه های دشمنان سربلند باشیم.
وی تاکید کرد: سپاه و بسیج با همه ظرفیت ها آمادگی کامل دارند تا در حوزه اقتصادی هر کمکی که لازم باشد به صنعتگران و تولیدکنندگان ارائه دهند.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح حاتم (حمایت از تولیدات و کالای ایرانی) در سازمان بسیج کارگران و کارخانه های کشور، گفت: این طرح با هدف معرفی کالاهای ایرانی و ترویج فرهنگ استفاده از آنها در جامعه اجرا می شود.
رعیتی فرد افزود: در حوزه های دیگری مانند بازاریابی، مشتری مداری و... نیز در قالب طرح حاتم به تولیدکنندگان خدمات ارائه می شود و زمینه ایجاد نشاط در حوزه های تولیدی با اهدافی چون رونق تولید، تثبیت اشتغال موجود و ممانعت از خروج ارز را هدف‌گذاری کرده ایم.
رعیتی گفت: با موافقت وزیر صمت، اکنون بسیج نیز عضوی از ستاد تسهیل در کشور است و در همه استان‌ها آماده خدمات دهی به تولیدکنندگان را داریم.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: هرجا نیاز انقلاب ایجاب کند بسیج همواره حضور دارد و مانند چتری حمایتی عمل می کند.

سرهنگ «حجت الله دستجانی» افزود: رهبر انقلاب بهترین مدال افتخار را به بسیج داده اند زیرا اندیشه بسیج و راهبرد آن در شکست دادن قدرت های استکباری موثر است.
وی با بیان اینکه هر کسی که دلش برای خدمت به مملکت و مردم بتپد، بسیجی است، افزود: بسیج همیشه در سختی ها اعم از دفاع مقدس و بحران هایی چون سیل و زلزله امتحان خود را پس داده است و تفکر این نهاد مقدس نیز بن بست شکنی است.
رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه نیز اظهار داشت: امنیت و اقتدار کشور حاصل مجاهدت های بسیجیان بوده و این تفکر در بخش صنعت هم گره گشای مشکلات زیادی شده است.
«سعید رضوانی» افزود: انجمن مدیران صنایع در ماه‌های اخیر نمایندگی اتاق بازرگانی استان مرکزی و همچنین دبیرخانه حل اختلاف صنایع را در شهر صنعتی کاوه تاسیس کرده است که هدف از این اقدامات تسهیل گری در حوزه تولید است.

وی افزود: عمده مشکلات صنایع ساوه، فرا استانی است و امیدواریم در مراکز تصمیم گیری مشکلات کلان در بخش تولید و صنعت کشور با تصویب قوانین موثر برطرف شود.
رضوانی در خصوص مهمترین دغدغه های صنعتگران، گفت: روان نبودن برخی دستورالعمل ها، فرآیندهای اداری پیچیده، تفویض نشدن اختیارات استان به شهرستان و قاچاق کالا از مهمترین مشکلات کنونی بخش تولید است.
رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: یکی از مشکلات موجود، رقابت ناپذیری واحدهای تولیدی است که ریشه در فرآیندهای صادراتی دارد.
وی تاکید کرد: باید برای ترغیب مصرف کنندگان داخلی به خرید محصولات تولید داخل با برنامه های فرهنگی، اقداماتی شود.
پایگاه بسیج شرکت پایدار چوب واقع در منطقه ویژه اقتصادی کاوه نیز با حضور مسئولان و بسیجیان بخش صنعت آغاز به کار کرد.
شهرستان ساوه دارای ۵۵۰ کارخانه صنعتی با اشتغال حدود ۴۵ هزار نفر است که در کشور به عنوان یکی از قطب های تولیدی شناخته می شود.
کد مطلب: 15468
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *