جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۸

پشت پرده واردات آیفون آمریکایی!

اخیرا اظهارات رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران مبنی بر واردات موبایل توسط یک شرکت وابسته به تامین اجتماعی واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته است.
پشت پرده واردات آیفون آمریکایی!
توليد ايرانی: اجرای موفقیت آمیز طرح رجیستری تلفن سبب رشد قابل توجه واردات قانونی تلفن همراه شد؛ از سوی دیگر اظهارات رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران مبنی بر انجام واردات آیفون توسط سازمان تامین اجتماعی بحث هایی را به دنبال داشته که در این میان سازمان مذکور گفته این واردات توسط یک شرکت سرمایه گذاری قانونی انجام شده و میزان واردات این شرکت در صد کمی از آیفون است؛ همچنین وزیر ارتباطات پس از صدور دستور بررسی این موضوع اعلام کرده این شرکت کمتر از 2.5 درصد واردات آیفون آمریکایی را برعهده دارد.

واردات آیفون توسط شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی

میر مهدی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در این باره گفته است: انگیزه ها برای واردات گوشی خارجی افزایش یافته و در این میان یکی از شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی با اخذ مجوز از صنعت و معدن اقدام به واردات گوشی آیفون و فروش آن در بازار کرده در حالی که سرمایه بخش دولتی است و در موقعیت های مناسب از سود بالا برخوردار می شود.
تامین اجتماعی در سرمایه گذاری شرکت وابسته به این سازمان نقشی ندارد
وقتی نام سازمان تامین اجتماعی در مورد گوشی های آیفون مطرح است این شرکت گفت در سرمایه گذاری شرکت وابسته به این سازمان نقشی ندارد و آنها با توجه به مسائل حرفه ای کار می کنند.
قبل از اجرای طرح رجیستری مجوز واردات گوشی را دریافت کردیم
حسن راد مرد، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری بین المللی سازمان تامین اجتماعی گفت: هیچ رانتی در کار نبوده و ما قبل از اجرای طرح رجیستری اقدام به اخذ مجوز واردات کردیم، شرکت ما یک شرکت تجاری- بازرگانی است و درهر حوزه ای می تواند بدون منع قانونی واردات کند.
وی با اشاره به اینکه ما به عنوان یک شرکت بیمه ای مدافع بیمه شده ها هستیم تا برای آنان تولید درآمد کنیم، افزود: سال گذشته ما توانستیم چهار هزار و 900 دستگاه گوشی را وارد کنیم که دو درصد هم نشد اینکه چرا اتحادیه فناوران چنین صحبت هایی را مطرح کرده در حالی که نمی تواند اظهارنظر کند نمی دانیم.
به گفته رادمرد، این شرکت کلا 300 مورد واردات آیفون ایکس داشته و قرار است تا پایان سال جاری هم  کل واردات خود را به هفت هزار و 500 مورد برساند.
فروش گوشی های مرجوعی آمریکایی ها به ایران
رئیس صنف فناوران در این باره گفت: شرکت های آمریکایی گوشی های مرجوعی را به ایرانیان می فروشد بنده پس از خرید یک گوشی سیب زرد طلایی مربوط به سازمان تامین اجتماعی دیدم درون این گوشی سیمکارت بود اما سوزن مخصوص اپل را نداشت همچنین تجربه های مشابه توسط رسانه ها برملا شد، این شرکت ها گوشی ها را به قیمت کم می خرند و با قیمتی گزاف به فروش می رسانند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اگرچه به گفته تامین اجتماعی شرکت وابسته به این سازمان منعی قانونی برای ورود به هیچ بخشی را ندارد اما در واردات تلفن همراه از یک شرکت آمریکایی اگر پای رانت و قانون شکنی در کار نباشد ممکن است ذهنیت های بدی را درباره اجرای طرح رجیستری ایجاد کند.
کد مطلب: 1532
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *