جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵

۱۱ درصد درآمد تولید ملی صرف مبارزه با قاچاق موادمخدر می‌شود

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، معضل مواد مخدر را جهانی دانست و گفت: ۱۱درصد از درآمد تولید ملی کشور برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد صرف می‌شود.
۱۱ درصد درآمد تولید ملی صرف مبارزه با قاچاق موادمخدر می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛ سردار ناصر اصلانی در آئین آغاز به کار رسمی و رونمایی از چارچوب و نقشه راه «کانون یاریگران زندگی» در مدارس کشور در دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه ۶ تهران با گرامی‌داشت یاد شهدای امنیت و ۳ هزار و ۸۱۴  شهید مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: از سال ۲۰۰۰، آمریکایی‌ها هر پنج سال یک بار برای مبارزه با مواد مخدر، راهبردی را تعیین می‌کنند، سال ۲۰۰۵ در این جلسات فرهیختگان آنان هم در حوزه مقابله و فرهنگی بحث‌های متعددی داشتند و اعتراف کردند که ما اشتباه کردیم با ایران جنگ کردیم، جنگ با ایران باعث شد که تمام امکانات مادی ما از بین برود.

وی گفت: همچنین آنان اعتراف کردند که جنگ با ایران باعث شد جوانان ایرانی جسور و شجاع شوند، تمام نقاط ضعفی که در حوزه‌های دفاعی و مقاومت داشتند، بروز کنند و تاکتیک‌هایی که سال هاست برای مقاصد خود تهیه کردند به دست رزمندگان اسلام بیافتد و آنها ۲۰ موضوع راجع به اشتباه تاکتیکی با ایران بیان کردند و تصمیم گرفتند به جای جنگ با قاچاق مواد مخدر با ایران مقابله کنند.
اصلانی افزود: در سال ۲۰۰۰ نظامیان آنها تصمیم گرفتند به عنوان منادیان امنیت در افغانستان مستقر شوند، در این سال مجموع تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن بود و افراد انگشت شماری در حوزه کشت خشخاش و تولید مواد مخدر فعالیت داشتند و نهایتا دو تاجر بزرگ در افغانستان مستقر کردند تا کشت و تولید مواد مخدر چند برابر شود و با این کار جوانان و نوجوانان ایرانی را منحرف کنند که در سال ۲۰۱۷، ۱۰ هزار تن تولید مواد مخدر تولید دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: امروز بیش از ۸۵ درصد زمین‌های افغانستان برای تولید مواد مخدر اختصاصا یافته تا با قاچاق سازمان یافته به دو هدف برسند که یک هدف تجارت و دیگری تولید هروئین و تریاک گسترش برای ایران بود..
وی با بیان اینکه ما در حوزه مقابله با مواد مخدر اقدامات بسیار ارزشمندی داشتیم، افزود: برخی این اقدامات را زیر سال می برند که بعد از این همه مبارزه چرا ما این همه معتاد داریم؟
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: در سال ۱۳۳۴ با جمعیتی کمتر از ۳۰ میلیون نفر، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر معتاد بودند و سال ۱۳۹۶ با بیش از ۸۵ میلیون نفر جمعیت، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد داشتیم البته که آمار بالاست اما نمی‌توانیم بگوییم که در جمهوری اسلامی اقدامات فراوانی در حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری از مواد مخدر انجام شده و در این راه ۳هزار و ۸۱۴ شهید و ۱۲هزار جانباز و ایثارگر تقدیم کردیم.

وی بیان کرد: امروز در دنیا ۳۰۰ میلیون معتاد وجود دارد و در طول سال ۴۵۰ هزار نفر به دلیل سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند، این مرگ و میر با تصادفات جاده‌ای رقابت می‌کند.
اصلانی از مواد مخدر به عنوان تجارت پرسود یاد کرد که ریشه بشریت را از بین می‌برد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امروز قاچاق مواد مخدر با مراکز داروسازی و بانکداری و اتومبیل سازی رقابت می کند، اعتیاد مرز نمی شناسد و در خانواده باسواد، نظامی، پزشک و فرهنگی نفوذ می کند و این برنامه ریزی استکبار است.
وی، بالاترین میزان مرگ و میر را مربوط به مواد مخدر عنوان کرد و افزود: ۶۵درصد پرونده‌های همسر آزاری‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۰ درصد کودک‌آزاری‌ها، ۲۵درصد قتل‌های عمد و نزاع و خشونت ۲۳درصد در ارتباط با اعتیاد است.
اصلانی با اشاره به اینکه امروز قاچاق مواد مخدر یک جنگ نرم است، اظهارداشت: آیا می‌شود تنها با مقابله، زندان و دستگیری پیشگیری را انجام داد؟ باید در این حوزه اقدامات فرهنگی انجام داد و طرح یاریگران از طرح‌های اثرگذاری است که می‌تواند در برابر این جنگ نرم مقابله کند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح یاریگران فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست و این طرح با همکاری بیش از ۲۵ گروه مرجع احصاء شده باید در اقدام پیشگیرانه فعالیت کنند و دستورالعمل اجرایی این طرح در هفته‌های گذشته ابلاغ شده و اقدامات راهبردی شروع شده است.

وی با اشاره به صرف ۱۱درصد از درآمد تولید ملی کشور برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد افزود: درمان مواد مخدر بسیار سخت است و معتاد را مداوا را درمان کنیم ۲۵ سال زمان می برد.
آئین آغاز به کار رسمی و رونمایی از چارچوب و نقشه راه «کانون یاریگران زندگی» در مدارس کشور امروز دوشنبه با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان در دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه ۶ تهران برگزار شد.
کد مطلب: 15296
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *