شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
۰
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۳

اقتصاد ملی با فروش نفت محقق نمی‌شود

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه اقتصاد ملی با سیاست‌ درهای باز و تامین کالا از طریق فروش نفت چه در شرایط تحریم و چه غیر آن جور در نمی‌آید.
اقتصاد ملی با فروش نفت محقق نمی‌شود
توليد ايرانی:سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در دومین اجلاسیه خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در مشهد اظهار کرد: تمام اموری که در سال‌های اخیر برای تقویت بخش خصوصی شده است، توسط مجلس بوده است.
وی افزود: تولید در کشور ما مسئله‌ای حیاتی است و این مسئله باید ناموس ملی ما باشد و تلاش ما باید این باشد که تا وقتی تولید ملی امکان دارد، همان را تقویت و حمایت کنیم و فضای فروش را فراهم کنیم و مالیات‌گیری را کمتر کنیم.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: نگاه اقتصاد ملی با سیاست‌های درهای باز و تامین کالا از طریق فروش نفت جور در نمی‌آید؛ چه در شرایط تحریم و چه غیر آن.
وی اضافه کرد: منتهی وقتی می‌خواهیم رقابت‌پذیری اقتصادی را افزایش دهیم، نمی‌توانیم با تکیه بر یک بازار ۸۰ میلیونی این کار را بکنیم؛ بلکه حداقل بازار ما باید ۳۰۰ میلیون نفر را تحت پوشش بدهد. پس باید غیر از فکر کردن به بخش خصوصی، برای بازارهای مجاور خود نیز برنامه داشته باشد.
عضو فراکسیون جوانان مجلس در خصوص توسعه اقتصاد ملی گفت: اگر بتوانیم بازار مناسب بزرگی برای حوزه صنعت خود پیدا کنیم و یک تبلیغ بزرگ هم برای تولید ملی‌مان انجام شود، خود به خود بخشی از مشکلات حل می‌شود و این آمادگی با توجه به فرصت قیمتی که در ایران نسبت به کشورهای همسایه ایجاد شده است، وجود دارد.
قاضی‌زاده هاشمی در انتها بیان کرد: نکته آخر من مربوط به رشد است. یکی از مشکلات بزرگ اقتصاد ما عدم نو شدن تکنولوژی و نپرداختن به نیازهای جدید است. تکنولوژی که داریم چون عموما وارداتی است، ماحصل دو یا سه دهه قبل است. مقداری در حوزه دولت دیده‌بانی باید برای این کار و فناوری‌های پیش رو شکل بگیرد تا زودتر به استفاده و یا تولید این تکنولوژی‌ها توجه کنیم.
 
کد مطلب: 15158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *