صادرات کیوی با پیله وری

20 آبان 1398 ساعت 0:03

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه به بند قانونی اصل ۴۴ توجه نشده است گفت: متاسفانه به این قانون عمل نشده است.


تولید ایرانی:عبدالله مهاجردر جلسه کمیسیون کشاورزی با اظهار اینکه اتاب بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی است تصریح کرد: دولت باید به بخش خصوصی اعتماد کند.
وی با اظهار اینکه باید ببینیم آیا ابزار لازم در اختیار بازرگانی قرار دارد گفت: آنچه که در قانون است به آن عمل نمی شود درحالی که باید به بند قانونی اصل 44 توجه شود و از زمان مصوبه قانونی تاکنون به آن توجه نشده است.
وی ادامه داد: وقتی به اتاق بازرگانی مسئولیت می دهیم باید ابزارهای لازم را در اختیارش قرار دهیم و دولت باید به بخش خصوصی اختیار کامل دهد و اکنون این شرایط و ابزارها را نداریم.
مهاجر با اشاره به نامگذاری سالانه توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: آنچه که مسلم است اینکه بخش خصوصی اثبات می کند که باید کارها به این بخش واگذار شود.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران به حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: امروز می گویند صادرات آزاد است ولی فردا بخشنامه می کنند و می گویند محدودیت وجود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین شرکت ها توسط دولت برای صادرات کالا مجوز گرفتند ولی لب مرز به آنها می گویند که صادرات کالایشان ممنوع است آن وقت توقع داریم در این حوزه موفقیت داشته باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی یادآور شد: سال گذشته 133 هزار تن کیوی از ایران صادر شد که بیش از 70 درصد تولید مازندران بود ولی آمار صادراتی مازندران حدود چهار هزار تن بوده است.
وی افزود: متاسفانه کیوی استان در آن سوی مرزها با مارک ها و برند دیگر کشورها صادر می شود و این محصولات به صورت پیله وری ارسال می شود.
 


کد مطلب: 15008

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/15008/صادرات-کیوی-پیله-وری

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com