پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۸

120 میلیون یورو تولید قطعات خودرو توسط شرکت های داخلی

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در سال جاری حدود 120 میلیون یورو قرارداد تولید قطعات انواع خودرو با شرکت‌های داخلی نهایی‌سازی شده است.
120 میلیون یورو تولید قطعات خودرو توسط شرکت های داخلی
توليد ايرانی:محمدباقر عالی امروز در ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، گفت: راهبرد امسال وزارت صنعت رونق تولید است و برنامه عملیاتی رونق تولید بر اساس تاکید مقام معظم رهبری نهضت داخلی‌سازی است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه میز سوم داخلی‌سازی قرار بود روز گذشته در تبریز همزمان با افتتاح نمایشگاه برگزار شود، گفت: اما به دلیل وقوع زلزله برگزاری آن به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 120 میلیون یورو قرارداد تولید قطعات انواع مختلف خودرو با شرکت‌های داخلی نهایی شده است، گفت: راهبرد نهضت داخلی رسیدن به 10 میلیارد دلار تا پایان سال 1400 است.
عالی بیان داشت: این کلان برنامه دارای زیر پروژه‌های اجرایی کاملا دقیق است که در حال اجرا و پیگیری است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علاوه بر حوزه خودرو، حدود 7 تا 8 حوزه دیگر در سایر بخش‌های صنعتی وجود دارد که به دقت پروژه‌های آن طراحی شده است.
وی گفت: قرار بود در نمایشگاه تبریز اولین میز تخصصی داخلی‌سازی صنعت مس هم برگزار شود که به دلیل وقوع زلزله این اتفاق هم نیفتاد.
عالی افزود: قدم به قدم با به هم رسانی نیازها و تولیدکنندگانی که دارای قابلیت هستند و مطمئن هستند که می‌توانند نیاز شرکت‌ها را تامین کنند، قراردادی بین شرکت‌ها منعقد شود و در وزارت صنعت پیگیری و تبدیل به ساخت داخل می‌شود.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از تکمیل ساخت، این قطعات و نصب شدن روی محصولات داخلی، حتما شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.
وی افزود: شرکت‌های خودروساز برای تمامی قطعه‌سازان برنامه دارند و امسال وضعیت نسبت به سال قبل بهتر است.
 
کد مطلب: 14965
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *