جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۴

ثبت رکورد جدید تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از ثبت رکورد جدید تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در مهرماه امسال خبر داد.
ثبت رکورد جدید تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات
توليد ايرانی:«سیدرضا قاسمی شهری» در مراسم افتتاح طرح بهینه‌سازی و اصلاح واحد «پلی‌اچ» پتروشیمی شهید تندگویان در تشریح اهداف اجرای این طرح، گفت: رفع تنگنا‌های استمرار تولید و افزایش ظرفیت، بهینه‌سازی کمی و کیفی محصول و افزایش ظرفیت تولید از ۱۳۲ به ۱۵۸ هزار تن از مهمترین اهداف اجرای این پروژه است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح پتروشیمیایی حدود ۷۰۰ هزار نفر ساعت کار انجام شده است، تصریح کرد: از شهریورماه امسال این طرح در مدار بهره‌برداری قرار گرفته ضمن آنکه هزینه ارزی این طرح شامل بهینه‌سازی و بازسازی حدود ۱۱.۱ میلیون یورو برآورد می‌شود.
نائب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در ادامه با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید در تاریخ بهره برداری این مجتمع پتروشیمی، یادآور شد: برای نخستین بار، مهرماه امسال به رکورد تولید نزدیک به ۱۱۰ هزار تن انواع محصولات میانی و نهایی دست یافتیم.
وی با یادآوری اینکه با تحقق ۱۰۳ درصدی برنامه تولید پتروشیمی تندگویان در شهریورماه امسال، پیش بینی می‌کنیم با بهره برداری و آغاز تولید تجاری در واحد پلی اچ زمینه افزایش تولید بیشتر تا پایان سال جاری فراهم شود، بیان کرد: متوسط تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال با افزایشی حدود دو درصدی به بیش از ۶۶۷ هزار تن رسیده است.
به گفته قاسمی شهری ثبت رکورد بالاترین میزان تولید در مهرماه امسال، تکمیل پروژه اصلاح و بهبود، افزایش ظرفیت و راه‌اندازی مجدد واحد پلی اچ، تحقق ۱۰۰ درصدی ظرفیت اسمی در تولید واحد پلی‌ای در فروردین ماه، تحقق ۱۰۲ درصدی ظرفیت اسمی در تولید واحد پلی دی در خردادماه، تحقق ۱۰۱ درصدی ظرفیت اسمی در تولید واحد پلی‌ای در تیرماه، تحقق ۱۰۱ درصدی ظرفیت اسمی در تولید واحد پلی بی در مردادماه از مهمترین دستاورد‌های شاخص تولید پتروشیمی شهید تندگویان در نیمه نخست سال جاری است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به ضرورت متنوع سازی سبد تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات، تاکید کرد: در حال حاضر با افزایش ظرفیت تولید این شرکت پتروشیمی به یک بنگاه سودآور تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال میزان سود خاصل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به بیش از یک هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این درحالی است که کل سود خالص پارسال شرکت پتروشیمی شهید تندگویان حدود یک هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای عرضه سهام شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در فرابورس انجام شده است، درباره مهمترین برنامه‌های در دست اجرای این شرکت پتروشیمی، توضیح داد: اجرای بالغ بر ۳۰ طرح زیست محیطی، راه اندازی خطوط هفتم و هشتم واحد POY و کارخانه پنبه مصنوعی، احداث و راه‌اندازی یک واحد اس اس پی برای پلی سی و ساخت یک کارخانه ام‌ای جی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا و مطالعه است.
 
کد مطلب: 14902
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *