ترس از زلزله را با فناوری دانش بنیان نسخه پیچ کنید +عکس

18 دی 1396 ساعت 9:14

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاه زنده یاب شده است که در حوادث مختلف به کمک نیرو‌های امدادی می‌آید.


تولیدایرانی:
یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید زنده‌یاب شده است که در زمان زلزله به نیروهای امدادی کمک می‌کند تا کسانی که زیر آوار مانده‌اند را شناسایی و‌ آنها را از زیر آوار خارج کند.
مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به این موضوع که این محصول برای امدادرسان هلال‌احمر یک محصول بسیار کارآمد به حساب می‌آید، اظهار کرد: در حوادث مختلفی از جمله زلزله این محصول کارایی منحصر به فرد خود را نشان می‌دهد به این صورت که تا عمق چهار متری تنفس افرادی که زیر آوار مانده‌اند را تشخیص می‌دهد.
وی ادامه داد: همچنین در فاصله 20 متری اگر هر شخص بیهوشی وجود داشته باشد با تکان دادن دستش به این محصول اطلاع می‌دهد که در زیر آوار قرار گرفته است و شناسایی می‌شود.
 دستگاهی با قیمت کم برای کمک به پلیس
این مدیر دانش بنیان با بیان اینکه یکی از دیگر از کاربردهای این محصول و دستگاه در صنایع دفاعی است، گفت: برای صنایع نظامی و دفاعی می‌توانیم از این محصول بهره بگیریم، برای مثال در عملیات‌های مختلف اگر پلیس بخواهد آگاهی یابد که آیا کسی در پشت دیوار قرار دارد یا خیر؟، این دستگاه‌ را استفاده می‌کند زیرا در بسیاری از عملیات های مختلف پلیس باید آگاه شود که چه کسی در اطراف او قرار دارد و این دستگاه به او کمک می‌کند.
وی تصریح کرد:‌ مزیتی که این دستگاه دارد این است که فرکانس‌های مختلف بر روی آن قرار گرفته است، یعنی اگر یکی از فرکانس‌ها از بین ‌رفت می‌توان از فرکانس دیگری استفاده کرد و همچنین نشان دادن زاویه درست و مختصات هم یکی دیگر از مزیت‌های این دستگاه است.
این مدیر شرکت دانش بنیان با بیان اینکه اگر هیچ مانعی وجود نداشته باشد دستگاه کارایی بیشتری از خود نشان می‌دهد،‌گفت: در یک حادثه آتش‌سوزی و یا آوار اگر هیچ مانعی بر سر راه وجود نداشته باشد، این دستگاه در  فاصله 100 متری زاویه شخص را تشخیص می‌دهد و کمک می‌کند تا او به راحتی یافت شود.
وی یادآور شد: از جمله خصوصیات این دستگاه نسبت به نمونه خارجی‌اش این است قیمت آن نصف است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 1489

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1489/ترس-زلزله-فناوری-دانش-بنیان-نسخه-پیچ-کنید-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com