کردستان قطب تولید عسل

15 آبان 1398 ساعت 0:02

امسال ۱۸۰۰ تن عسل در استان تولید شده و انتظار می‌رود مسئولان به‌جای بی‌تفاوتی و اظهارات تکراری زمینه افزایش و توسعه صنعت زنبورعسل را در کردستلن فراهم کنند.


تولید ایرانی:نخستین جشنواره منطقه‌ای زنبور عسل و فرآورده‌های آن با حضور مسئولان و زنبورداران استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، ایلام، زنجان، کردستان، کرمانشاه و همدان در این شهر برگزار شد.
این جشنواره باهدف توسعه صنعت زنبورداری و صنایع جانبی در منطقه، معرفی فرآورده‌های زنبورعسل و مزایای آن، نقش صنعت زنبورداری در ایجاد اشتغال پایدار، ترویج مزایای زنبورعسل در گرده‌افشانی در باغات؛ مراتع؛ مزارع و تعامل هرچه بیشتر زنبورداران در مریوان برگزار شد.
خالد جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در این جشنواره ضمن قدردانی از متولیان برگزاری، زنبورداران و غرفهداران اظهار داشت: امسال یکهزار و 800 تن عسل در کردستان تولید شد.
وی افزود: امسال زنبورداران کردستانی با شکستن رکورد، میزان تولید این محصول را با حدود 400 تن افزایش به یکهزار و 800 تن رساندند.
وی برگزاری این جشنواره نقطه عطفی در توسعه صنعت زنبورداری استان دانست و گفت: انتظار می‌رود زنبورداران زمینه افزایش و توسعه صنعت پرورش زنبورعسل را در کردستان فراهم کنند.
وی تاکید کرد: باید تلاش برای افزایش کمی و کیفی زنبورعسل و تولید سایر فرآورده‌های آن در استان رواج یابد تا موجب اشتغال و افزایش درآمد بخش و تولید و توسعه پایدار شود.
جعفری  به نقش و جایگاه کشاورزی در زندگی مردم پرداخت و یادآور شد: کشاورزی می‌تواند محور توسعه اقتصادی استان کردستان باشد.
از آنجا که استان کردستان، قطب تولید عسل مرغوب ایران است؛ از مسئولان انتظار می‌رود به‌جای بی‌تفاوتی و وعده‌های تکراری زنبورداران و توسعه صنعت پرورش زنبورعسل در استان را حمایت کنند‌.
 


کد مطلب: 14823

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/14823/کردستان-قطب-تولید-عسل

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com