تولید انبوه «گاز استریل» نانویی از آویشن

14 آبان 1398 ساعت 19:48

محققان کشور با همکاری یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید گاز استریل و پنبه با فناوری نانو از یک گیاه بومی شدند.


به گزارش تولیدایرانی؛ دکتر امین محمد پورفرد، مجری طرح تولید گاز استریل با فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار  اظهار کرد: گیاه آویشن یکی از گیاهانی است که خواص آنتی باکتریال آن شهرت جهانی دارد و از آن برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود؛ از این رو طی تحقیقاتی که انجام داده ایم توانستیم با  بکار گیری فناوری نانو در آویشن بومی شیراز، نانوذرات این گیاه را بدست آوریم.

وی با بیان اینکه این نانوذرات در بسیاری از داروها استفاده می شود، بیان کرد: نانوذرات آویشن، تجزیه پذیر است و علاوه بر ضرر کمتر می توان با کمترین هزینه آن را برای تولید محصولات دارویی به کار برد. 

محمد پورفرد با اشاره به کاربردهای نانوذرات آویشن گفت: از این نانوذرات می توان در تولید گاز استریل و جراحی آنتی باکتریال، پنبه و... استفاده کرد.

این محقق با بیان اینکه این نانوذرات در محصول نهایی خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریالی ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: تست‌های آنتی باکتریال این محصول در یکی از آزمایشگاه‌های همکار سازمان غذا و دارو انجام گرفت و توانستیم این محصول را ثبت اختراع کنیم.

محمد پورفرد با بیان اینکه این نانو ذرات قبلا در تولید دستمال کاغذی آنتی‌باکتریال استفاده شده بود، عنوان کرد: بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات بهداشتی، استفاده از ترکیبات گیاهی را به مواد شیمیایی ترجیح می‌دهند، دلیل این امر زیست‌سازگاری مواد مبتنی بر ترکیبات گیاهی است.

مجری طرح با بیان اینکه این محصول تاییدیه نانو مقیاس را دریافت کرده است، بیان کرد: بناست که این نانوذرات بومی در تولید انبوه گازهای استریل و پنبه به کار گرفته شود و  محصول نهایی وارد بازار شود.


کد مطلب: 14811

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/14811/تولید-انبوه-گاز-استریل-نانویی-آویشن

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com