پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱

از سیاست غلط دولت ضرر کردیم، ولی از تحریم نه

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه امروز صنعت فولاد کشور از سیاستهای اشتباه دولت رنج می‌برد افزود: ما به هیچ عنوان تحت تأثیر تحریم‌های خارجی نیستیم بلکه مشکل اصلی اعمال سیاستهای غلط دولت است.
از سیاست غلط دولت ضرر کردیم، ولی از تحریم نه
به گزارش توليد ايرانی؛ رضا شهرستانی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه 4 ماده فولادی اعمال شده در تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران سهمی کمتر 50 هزار تن در واردات کشور دارد، اظهار داشت: حجم واردات این مواد در یک سال حدود دو هزار کامیون است که رقم بسیار ناچیزی است.

وی با اعلام اینکه امروز صنعت فولاد کشور از سیاستهای اشتباه دولت رنج می‌برد افزود: ما به هیچ عنوان تحت تأثیر تحریم‌های خارجی نیستیم بلکه مشکل اصلی اعمال سیاستهای اصلی دولت است.دولت در دو بخش صنعت حمل و نقل و ساختمان با پایین نگه داشتن قیمت‌ها ضررهای زیادی را متوجه تولیدکنندگان این بخش‌ها کرده است.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام اینکه پایین نگه داشتن قیمتها در بازار‌ میلگرد و تیرآهن آسیبهای زیادی را به تولیدکنندگان وارد کرده است، گفت: امروز قیمت تیرآهن و میلگرد 30 درصد پایین تر از قیمت‌های جهانی است. علاوه براین ما در بازارهای صادراتی با مشکل قیمتی روبرو هستیم، چرا که در بازار عراق برای میلگرد ایرانی 90 دلار تعرفه در نظر گرفته اند، به نوعی نابسامانی قیمت‌ها در بازار فولاد عاملی شده که هیچ منافعی به تولیدکننده نرسد.
کد مطلب: 14719
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *