چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۳

ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن باری

سرپرست معاونت امور صنایع در هم اندیشی فعالین صنعت ریلی در استان مرکزی خبر از عمق ساخت داخل بیش از ۶۵ درصد از واگن های مسافری و انعقاد قرارداد بین شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری برای ساخت بیش از ۴۰۰ دستگاه واگن مترو داد.
ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن باری
به گزارش توليد ايرانی؛ مهدی صادقی نیارکی در حاشیه نشست هم اندیشی فعالین صنعت ریلی در استانداری مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت مناسبی در تولید انواع واگن‌های باری، مسافری، مترو و لوکوموتیو در کشور وجود دارد که بخش عمده‌ای از این ظرفیت در سال‌های گذشته استفاده شده و بخشی هنوز مازاد بوده و قابلیت بهره‌گیری و بهره‌برداری از این ظرفیت به مقدار بیشتر وجود دارد.

وی افزود: میزان عمق ساخت داخل در حوزه واگن‌های باری مناسب است به طوریکه بالای 85 درصد از این محصول در داخل کشور ساخته می‌شود که پروژه‌هایی در راستای افزایش این ظرفیت تا 95 درصد در حال تدوین و تعریف است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در حوزه واگن‌های مسافری عمق ساخت داخل بیش از 65 درصد است که پروژه‌هایی نیز در خصوص افزایش این ظرفیت در دستور کار قرار دارد، همچنین در حوزه واگن‌های مترو در حال حاضر امکان رسیدن به ساخت داخل 56 درصد و کاملا دست یافتنی است که این مهم نیازمند همکاری تمام ارکان و سیاست گذاران است تا از این ظرفیت‌های موجود در کشور به نحو احسنت استفاده شود.

صادقی نیارکی بیان کرد: برای نخستین بار طراحی مهندسی واگن‌های مترو در قالب قراردادی بین معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شده که بر اساس آن، نمونه اولیه کل واگن متروی هفت واگنه، داخلی خواهد شد که در قرارداد تکمیلی نمونه اولیه بیش از 400 دستگاه دیده شده است.
وی ادامه داد: اولویت نخست در کشور تکمیل نیازمندی داخل در حوزه انواع واگن‌ها است و برای صادرات نیز باید بعد از تامین نیازهای داخل برنامه‌ریزی مناسب انجام شود و در حال حاضر برنامه‌هایی برای صادرات واگن‌های باری وجود دارد که نیازمند الزاماتی از جمله پاس کردن برخی استانداردهای بین المللی است که این مهم در مرحله مطالعه و پیاده سازی قرار دارد.

صادقی نیارکی اضافه کرد: ظرفیت تولید سالانه در حوزه واگن باری ظرفیت 2800 دستگاه و در حوزه واکن مسافری هزار دستگاه است واگن است اما قطعا ظرفیت اصلی قابل استفاده بسیار بالا است که البته هنوز به صورت 100 درصدی از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.
کد مطلب: 14655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *