جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴

قزوین: ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر سالانه ۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که این میزان را می توان به هفت میلیون تن افزایش داد.
قزوین: ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی
توليد ايرانی:فاطمه خمسه در حاشیه آیبن اعطای اولین پروانه محصول گواهی شده کشاورزی اظهار کرد: با  ارتقا کیفیت محصول باید شرایط  را برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی  فراهم کرد.
به گفته وی این استان در زمینه تولید انگور، کشمش، فندق، زغال اخته، زیتون و پسته و همچنین محصولات باغی هسته دار  و دام و طیور می توان جایگاه ویژه ای در صادرات داشته باشد.
خمسه گفت: با توجه به سیاست دولت در زمینه کاهش  باقی مانده سموم در محصولات کشاورزی با یک برنامه ریزی مدون و ترویج تولید محصول سالم در صدد توسعه تولید محصول گواهی شده هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : واحد های که در استان قزوین پروانه محصول گواهی شده  دریافت کرده اند از سم و کود شیمیایی استفاده نمی کنند.
وی از مسئولین و متوالیان امر صادرات خواست  مشوق های لازم   را برای بهره برداران و تولید کنندگان  محصولات کشاورزی سالم در نظر بگیرند.
خمسه بیان کرد: بمنظور حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان بزودی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی با همکاری  سازمان تعاون روستایی استان قزوین راه اندازی می شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی  استان قزوین در ادامه با اشاره به لزوم بکارگیری روش های نوین در تولید محصول سالم و مبارزه بیو لوژیک با آفات نباتی و گیاهی اضافه کرد: استان قزوین کمترین میزان استفاده از سموم  شیمیایی در محصولات کشاورزی را دارد و طی چند سال گذشته  با استفاده ازروش های  بیولوژیک اقدام به کنترل آفت و بیمارها کرده است.
به گفته وی تمام سعی و تلاش مجموعه جهاد کشاورزی و بهره برداران بخش کشاورزی  تولید محصول باکیفیت است.
خمسه گفت: استان قزوین سالیان زیادی است که در زمبنه  تولید محصول  سالم گام برداشته است.
 
کد مطلب: 14629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *