چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
۰
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۸

اختصاص 25 درصد از ارزش افزوده در فیش برق برای توسعه تجدیدپذیرها

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در تلاش هستیم منبعی درآمدی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کنیم، گفت: تلاش می‌کنیم 25 درصد از محل ارزش افزوده در فیش برق به تجدیدپذیرها تخصیص یابد.
اختصاص 25 درصد از ارزش افزوده در فیش برق برای توسعه تجدیدپذیرها
توليد ايرانی:حسین امیری خامکانی در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در نشست فعالان صنعت برق با وزیر نیرو، از تلاش مجلس برای اختصاص 25 درصد از محل ارزش افزوده در فیش برق به تجدیدپذیرها خبر داد و گفت: مجلس تلاش می‌کند منبع درآمدی به تجدیدپذیرها و توسعه آنها انجام دهد، بنابراین اگر بتوانیم 25 درصد از محل ارزش افزوده در فیش برق به تجدیدپذیرها تخصیص دهیم، گام بزرگی برای توسعه تجدیدپذیرها برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه همچنین تلاش خواهیم کرد مالیات در زمانی گرفته شود که پول کالا به تولیدکننده پرداخت شده است، گفت: باید بتوانیم پرمصرف‌ها را از بدمصرف‌ها جدا کنیم و بدمصرف‌ها در حوزه انرژی را با هوشمندسازی شبکه مدیریت کنیم. 
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه دولت و بخش خصوصی اقتدار خود را در مدیریت بحران سال گذشته و مدیریت بار امسال و جنگ اقتصادی نشان داده‌اند، گفت: موضع مجلس در مقابل فعالیت بخش خصوصی در صنعت برق روشن است، چرا که تلاش ما حل مشکلات بخش خصوصی است. 
وی ادامه داد: زمانی که لایحه برنامه ششم توسعه ارائه شد، بسیاری از موارد در برنامه نیامده بود، اما اکنون سعی خواهیم کرد در زنجیره تولید و توزیع برق و مدیریت مصرف در زمینه تجدیدپذیرها و توسعه آن خواسته‌های بخش خصوصی و سایر بخش‌ها را درنظر بگیریم. 
وی تأکید کرد: باید فشار قیمتی را از دوش بخش خصوصی برداریم، بنابراین این موضوع چند بار در مجلس مطرح شده که قیمت‌ها تکلیفی شود و سازمان حمایت، مابه‌التفاوت قیمت‌ها را بپردازد. 
امیری خامکانی افزود: قانون حمایت صنعت برق همچنین تأکید می‌کند در نقاطی که انشعابات تخصیص می‌خواهد، دولت بار را به دوش بکشد، اما مجلس اعلام کرد باید این موضوع به صورتی محاسبه شود که میانگین آن بیشتر از هزینه نشود. 
 
کد مطلب: 14615
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *