شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸

خراسان رضوی قابلیت الگو شدن برای کشور را دارد

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: خراسان رضوی از وجوه گوناگون قابلیت الگو شدن را دارد، لذا پروژه قطار شهری مشهد یکی از همان مواردی است که می‌تواند مشهد را به الگویی مثبت تبدیل کند.
خراسان رضوی قابلیت الگو شدن برای کشور را دارد
توليد ايرانی:مراسم خروج دستگاه حفار مکانیزه خط ۳ قطار شهری مشهد از ایستگاه امامت با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و استاندار خراسان رضوی، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد و جمعی از مدیران و مسولان شهری برگزار شد.
در این مراسم فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این بازدید و خروج این دستگاه حفار نتایج بسیار مهمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه درون زا برای مشهد خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این پروژه نشان داد که با برنامه ریزی منسجم و صحیح می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، افزود: با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی و میدان دادن به نیروهای جوان می‌توان اقدامات فاخر و بزرگی در همه سطوح جامعه انجام داد.
دژپسند تصریح کرد: حفاری این دستگاه در پنج کیلومتر به صورت مداوم و تعمیر و تجهیز همزمان آن نشان از توان فنی مطلوب در مشهد دارد. مسئله حائز اهمیت‌تر آنکه اجرای کامل این برنامه طبق هدفگذاری انجام شده است.
وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه خراسان رضوی از وجوه گوناگون قابلیت الگو شدن را دارد، ابراز کرد: پروژه قطار شهری مشهد یکی از همان مواردی است که می‌تواند مشهد را به الگویی مثبت تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه داخلی سازی بسیاری از قطعات دستگاه حفار قطارشهری مشهد نشان از این دارد که به تدریج وابستگی به خارج کم شده است، گفت: انجام تعمیرات و تجهیز دستگاه در داخل و تائید شرکت سازنده نیز نمادی از رشد دانش فنی مهندسان کشور است.
دستگاه حفار قطارشهری مشهد امروز طی مراسمی پس از ۵.۲ کیلومتر حفاری از ایستگاه امامت خط سوم قطارشهری مشهد خارج شد. همچنین خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۲۸.۵ کیلومتر از الهیه تا سیدی در حال احداث می‌باشد که تاکنون ۱۳ کیلومتر آن حفاری شده است.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.
 
کد مطلب: 14486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *