يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
۰
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵

نقدینگی ۲هزار هزارمیلیارد تومانی ام‌المصائب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که از فروردین ماه تا یک ماه قبل حجم نقدینگی کشور ۲۵درصد رشد کرده است گفت: نقدینگی زیاد موجود (۲هزار هزارمیلیارد تومان) ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.
نقدینگی ۲هزار هزارمیلیارد تومانی ام‌المصائب است
توليد ايرانی: حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، درباره تأثیر تغییر مدیران بانکی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور بیان کرد: خود نظام بانکی، نیازمند اصلاح قانون، رویه‌ها و آیین‌نامه‎ها است و صرفاً نیاز به تغییر مدیران بانکی نیست.
وی ادامه داد: حالا ممکن است با تغییر مدیران در نظام بانکی، اصلاحاتی هرچند جزئی حاصل شود ولی این تغییرات مسلماً چشمگیر نخواهد بود، مهم این است که روش کاری بانک‌ها اصلاح شود و البته اساسی‌تر از اصلاح بانک‌های تجاری و عامل؛ روش سیاست‌های پولی کشور است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: سیاست‌های پولی فعلی، مدام به افزایش سطح نقدینگی در کشور کمک می‌کنند. طی سال جاری از فروردین ماه تا یک ماه قبل، حجم نقدینگی کشور 25 درصد رشد کرده است و این خود منشأ و اساس مشکلات کشور است.
حجت الاسلام مصباحی مقدم یادآور شد: غیر از تغییر مدیران بانکی در سطح گسترده، کارهای مهمتری برای انجام وجود دارد مانند همین سود بانکی که هم‌اکنون به‌شکلی گرفته می‌شود که شیوه بانکداری ربوی است و این روند باید اصلاح شود و این فرقی نمی‌کند که چه مدیری روی کار باشد.
رئیس اسبق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر بنیاد و الگویی که در سیستم بانکی مورد استفاده قرار می‎گیرد، مسلماً آثار خود را دارد و نباید از نقش بانک مرکزی هم غافل شویم و علاوه بر بانک‌ها، نقدینگی زیاد موجود (2هزار هزارمیلیارد تومان)، نیز ام‌المصائب است که باید فکری برای آن کنیم.
 
کد مطلب: 14386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *