شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
۰
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۵۶

چرا فعالان بازار منتظر ریزش قیمت دلار هستند؟

دلار روز گذشته در سنت شکنی آشکاری نسبت به سه ماهه اخیر به کف کانال 11 هزار تومان نزدیک شد.
چرا فعالان بازار منتظر ریزش قیمت دلار هستند؟
توليد ايرانی:رییس کل بانک مرکزی در حالی در گفتگویی با المانیتور در خصوص نقش امارات و عربستان در به هم ریختگی بازار ارز ایران سخن گفت که بازار ارز این روزها یکی از باثباتترین دوره ها طی دو سال اخیر را تجربه میکند.
ریزش قیمت ارز در بازار در حالی رخ داد که ماندگاری دلار در محدوده ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان کمی طولانیتر از معمول شده بود.
هر چند استنادات رییس کل بانک مرکزی مبنی بر شتاب گرفتن روند بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به کشور از یک سو و مهار تقاضای غیرواقعی و پیشگیری از خرید و فروش سفتهبازانه ارز گواهی ریزش قیمت ها به رقمی پایین تر از محدوده مذکور را می داد اما چسبندگی قیمت ها و مانور گاه و بیگاه دلالان مانع از آن می شد سد مقاومتی دلار شکسته شود.
یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته بود قیمت واقعی دلار کمتر از این رقم است و وقتی با این پرسش مواجه شد که قیمت واقعی چقدر است، به گفتن این نکته که این رقم کمتر از ۱۰ هزار تومان است، بسنده کرد.
قیمت ۱۰ هزار تومان در قیاس با قیمت آبان ماه سال ۱۳۹۶ هر چند قیمت بالایی محسوب می شود اما در قیاس با طوفان رخ داده در بازار ارز از پس تشدید تحریم ها، رقمی کنترل شده است. پرسش مهم اما اینجاست. دلیل شکل گیری انتظارات کاهشی در بازار ارز چیست؟
منتظر تغییر ناگهانی نباشید 
اگر طی سه روز اخیر سری به فردوسی و سبزه میدان زده باشید، بارها با این پرسش مراجعه کنندگان روبرو می شوید." امروز قیمت ها چقدر ریخت؟"
برخی از فعالان بازار می گویند دلیل این انتظار بی تردید به تغییر رفتار ...
کد مطلب: 14290
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *