همراه با فناوری‌های نوین از سلامت خود آگاه شوید+عکس

19 دی 1396 ساعت 9:31

شرکتی دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده که به بیماران صدمه دیده حاصل از ورزش کمک می‌کند تا سلامت مفاصل خود را به دست آورند.


تولیدایرانی:
یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه سنجش احساس حرکتی شده‌‌اند که بر اساس معیارهای مخصوص به خود میزان زاویه مفاصلی دست را تشخیص می‌دهد.
 مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستگاه اظهار کرد: در اثر گذشت زمان و افزایش سن و برخی ورزش‌های خاص، بدن انسان تغییر زاویه پیدا می‌کند.
 وی با اشاره به این که زاویه دست بسیار اهمیت دارد، گفت: گاهی اوقات  فرد احساس می‌کند که دست او کاملا باز است و زاویه پیدا کرده است اما در واقع این چنین نیست برای مثال در المپیک دیدم که ورزشکار کشورمان بهداد سلیمی فکر می‌کرد که دستش کاملا باز است اما هیات داوران دست او را کمی بسته می‌دیدند و این به دلیل نبود احساس مفاصلی است که به فرد انتقال می‌دهد که زاویه دست او درست است.
 مدیر این شرکت دانش بنیان بیان کرد: کاری که این دستگاه می‌کند با برخی گیرنده‌های خاص که بر روی دست فرد قرار می‌گیرد ارتباط میان زاویه دست و احساس فرد را تشخیص می‌دهد و از طریق هشدارهایی به فرد می‌گوید که دست او باز است یا بسته.
دستگاهی با قابلیت سنجش حافظه افراد
 وی در خصوص قابلیت‌های دیگر این دستگاه گفت: برای سنجش افراد در داخل یک اداره هم می‌توان از این دستگاه استفاده کرد تا مشخص شود حافظه کاری او به میزان است تا تمرکز او مشخص شود یعنی یکبار با چشم بسته سنجش می‌شوند و یکبار دیگر با  چشم باز و این باز و بسته کردن زاویه دست در دفعات مختلف نشان می‌دهد که حافظه فرد به چه میزان است.
 این مدیر یادآور شد: این دستگاه برای افراد سالخورده معلولین و ور‌زشکارانی که صدمه دیده‌اند کاربرد بسیار زیادی دارد و با استفاده از این دستگاه میزان تغییر زاویه دست مشخص می‌شود و به فرد اعلام می‌شود.
 انتهای پیام/


کد مطلب: 1421

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/1421/همراه-فناوری-های-نوین-سلامت-خود-آگاه-شوید-عکس

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com