جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

بومی سازی سانتریفیوژ دور بالای بانک خون

دستگاه سانتریفیوژ بانک خون از جمله تجهیزات ضروری مورد نیاز پایگاههای انتقال خون و برخی مراکز درمانی است که نمونه داخلی آن با قیمتی کمتر از نصف نرخ مشابه خارجی، عرضه می شود.
بومی سازی سانتریفیوژ دور بالای بانک خون
توليد ايرانی:بر اساس تقویم علمی کشور تنها چهار دهه قبل ایران، کپسول های شیشه ای حاوی داروی آمپولنیز از خارج از کشور تامین می شد اما امروز در سایه تحولات شگرف رخ داده، دستاورد های قابل توجهی در حوزه تجهیزات پزشکی رخ داده است. نقشه جامعه علمی کشور و نقشه جامع علمی سلامت، هر دو هدف گذاری های آینده نگرانه ای در این حوزه را ترسیم کرده اند.
بومی سازی تمام تجهیزات پزشکی مورد نیاز بخشی از برنامه راهبردی کشور در  افق های پیش رو است که هم اکنون نیز به همت جوانان خلاق و شرکت های پویا در این زمینه در حال تحقق است .
 یک شرکت ایرانی در مشهد یکی از  مجموعه های دانش بنیان است که بر روی ساخت دستگاههای پزشکی تمرکز دارد.
این شرکت موفق شده است با تجاری سازی سانتریفیوژهای دور بالای بانک خون به عنوان یکی از محدود تولید کنندگان دستگاه مزبور، جایگاه خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در این زمینه تثبیت کند .
بر اساس گفته های مسئولان این شرکت، نمونه مشابه خارجی این دستگاه  بیش از ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و سانتریفیوژ ایرانی ۱۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است .
 
 
کد مطلب: 14193
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *