جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۴

وقتی تحریم‌ها برداشته شد صنعت ما به جای رشد آسیب دید

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه متأسفانه در کشور یک تفکر جزیره‌ای وجود دارد، گفت: در مدتی که تحریم‌ها برداشته شد همه دیدیم که دروازه‌ها باز شد و صنعت ما به جای اینکه رشد کند در خیلی از موارد آسیب دید.
وقتی تحریم‌ها برداشته شد صنعت ما به جای رشد آسیب دید
توليد ايرانی:عزیز اکبریان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه توجه به ساخت داخل توجه به اظهارات مقام معظم رهبری است، گفت: در مدتی که تحریم‌ها برداشته شد همه دیدیم که دروازه‌ها باز شد و صنعت ما به جای اینکه رشد کند در خیلی از موارد آسیب دید پس باید در این شرایط فرهنگ خود را اصلاح کنیم. چرا که این فرهنگ ما اشکال دارد.
وی با بیان اینکه باید بتوانیم از فناوری‌های مدرن دنیا استفاده کنیم،‌گفت: یکی از اشکالات صنعت این است که مدام خودمان را با خاورمیانه مقایسه می‌کنیم؛ باید اذعان کرد که دیگر خاورمیانه به یک ویرانه تبدیل شده است پس اگر می‌خواهیم دنبال الگو برای رشد صنعت بگردیم باید در خارج از منطقه این موضوع را پیگیری کنیم. 
اکبری تأکید کرد: متأسفانه در کشور یک تفکر جزیره‌ای وجود دارد و هر کسی در کشور یک جزیره‌ای درست کرده است و نمی‌خواهد امکانات خود را از آن جزیره بیرون بیاورد. 
رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: در مجلس تلاش می‌کنیم که جزیره‌ای فکر کردن را کنار بگذاریم چنانکه تا ایران آباد نشود شهرها آباد نمی‌شود و درآمد و سرانه ملی کشور بالا نمی‌رود.
وی با بیان اینکه تفکر جزیره‌ای و محلی نگاه کردن به موضوعات باعث می‌شود که پروژه‌ها طولانی شود، گفت: باید به بخش خصوصی توجه شود تا کشور پیشرفت کند.
اکبری با بیان اینکه ارتباط دانشگاه‌های مهم کشور با مراکز دانشگاهی دنیا برای استفاده از تکنولوژی‌های نوین دنیا می‌تواند کشور را به سمت توسعه سوق دهد، گفت: حمایت از سیستم بانکی قطعاً می‌تواند موجب توسعه و رونق تولید در کشور شود اما صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی نشان می‌دهد که چندان به این موضوع توجه نمی‌شود.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: رئیس کل بانک مرکزی فقط صندوقدار نیست اگر این طور است کلیدهای بانک مرکزی را به او بدهیم اما باید بگویم که رئیس کل بانک مرکزی مدیر کلان کشور است و نباید بگوید که کارخانه و شرکت‌ها تولید خوبی ندارند. این وضعیت اگر ادامه پیدا کند هر چقدر دولت بخشنامه صادر کند سیستم بانکی پس خواهد زد. 
وی با بیان اینکه در این شرایط تحریم رونق تولید باید ایجاد شود، گفت: سیستم بانکی باید به این موضوع کمک کند. در این شرایط که صنایع با یک تکان کوچک از بین می‌روند نباید اظهارات ریاست کل بانک مرکزی دامنه این موضوع را بیشتر و بیشتر کند. 
 
کد مطلب: 14179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *