چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳

تولید 97 درصد واکسن دامی در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: علیرغم تحریم ها، سال گذشته بیش از ۹۷ درصد واکسن دامی و ۳۰ درصد واکسن طیور در داخل کشور تولید شد که امیدواریم با تامین بذر واکسن به شرایط تامین ۱۰۰ درصدی واکسن ها در داخل کشور برسیم.
تولید 97 درصد واکسن دامی در کشور
به گزارش توليد ايرانی؛  «علیرضا رفیعی پور» در رابطه با کنترل بیماری‌های واگیردار دامی افزود: همچنین سال گذشته بیش از ۹۸ درصد بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و ۳۷ درصد بیماری تب برفکی را در کشور کنترل کردیم.

وی  با اشاره به کاهش بیماری های مشترک بین انسان و دام اظهارداشت: بیماری های استراتژیک مانند آبله، تب مالت و هاری که بین انسان و دام مشترک است هم در مدت یک سال اخیر با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به تولید بذر  واکسن در کشور  اشاره کرد و گفت: کشور نیازمند بذر واکسن است زیرا در سالهای گذشته با وجود تحریم ها، این محصول از کشورهای دیگر تامین و وارد می شد اما اکنون تلاش داریم با  تجهیز آزمایشگاه ها،  برای اولین بار در کشور  تولید بذر یا سید واکسن را شروع کنیم.

رفیعی پور اضافه کرد: با دستیابی به بذر واکسن می توانیم ماده اولیه مورد نیاز هر واکسنی را در کشور تولید کنیم و دیگر نگران کمیت و کیفیت واکسن تولید شده توسط موسسه رازی یا بخش خصوصی نخواهیم شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ابراز امیدواری کرد: با دستیابی به بذر واکسن بتوانیم تمامی واکسن های طیور را همانند واکسن دام در کشور تولید کنیم، واردات نداشته باشیم و تنها متکی به تولید داخل باشیم.
کد مطلب: 14094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *