جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۲۴

شهر جهانی انگور نیازمند انجمن تولید و صادرکنندگان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان تشکیل انجمن تولید و صادرکنندگان انگور و کشمش را یگانه راه پیش‌روی شهر جهانی انگور دانست و بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر این انجمن برای رسیدن به هدف و حل مشکلات این صنعت تاکید کرد.
شهر جهانی انگور نیازمند انجمن تولید و صادرکنندگان است
به گزارش توليد ايرانی؛ علی اصغر زیردست روز شنبه در جمع باغداران ملایری بیان کرد: این انجمن می‌تواند تشکیلات باغداران و تولیدکنندگان کشمش را انسجام بخشد و به روند توسعه شهر جهانی انگور کمک کند.
وی شرکت در جلسه‌های ملی و کشوری و مطالبه‌گری را در قالب تشکلی منسجم، از فواید تشکیل این انجمن برشمرد و افزود: با تشکیل هر چه سریعتر این انجمن می‌توانیم انجمن ملی انگور و کشمش را نیز راه اندازی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی همدان وجود مرکز تحقیقات انگور، پژوهشکده انگور و کشمش، نظام صنفی کشاورزی و تعاونی باغداران ملایر را ظرفیتی ویژه در این شهرستان عنوان و بیان کرد: برای تشکیل مرکز تحقیقات انگور بسیار تلاش کردیم و انتظار داریم بازخورد آن را به‌ویژه در باغ‌های انگور ببینیم.
زبردست خواستار تلاش جهاد کشاورزی برای تقویت ارتباط مرکز تحقیقات انگور با باغداران شد و گفت: آموزش باغداران باید توسط این مرکز تحقیقاتی توسعه پیدا کند.

وی به باغداران ملایری این امیدواری را داد که پس از تشکیل انجمن تولید و صادرکنندگان انگور و کشمش، به‌زودی با چند استان انگور خیز کشور هماهنگی لازم برای بازدید باغداران انجام می‌شود تا از طرح فراز و باغ‌های داربستی این استان‌ها بازدید کنند.
رئیس اتاق بازرگانی همدان از مرکز تحقیقات انگور ملایر درخواست کرد: یک برنامه اجرایی به اتاق بازرگانی ارائه دهد تا بتوانیم در قالب آن و ارائه آموزش‌های لازم به سمت اجرای طرح فراز رفته و باغ‌ها را از وضعیت سنتی خارج کنیم.

زیردست با اشاره به وجود باغ‌های داربستی زیبا و مقاوم به سرما در اروپا گفت: آمادگی اعزام چند تن از باغداران پیشرو را به کشورهای اروپایی انگور خیز داریم تا آموزش‌های لازم را برای داربستی کردن تاکستان‌ها فرا گیرند.
وی از باغداران درخواست کرد: نظام صنفی کشاورزی را جدی بگیرید و با عضویت در این نظام صنفی آن را تقویت کنید.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به وجود هشت هزار بهره بردار انگور در ملایر تاکید کرد: عنوان شهر جهانی انگور را شما باید حفظ کنید و حفظ این جایگاه دست دولت نیست.
زبردست گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بازویی قوی و توانمند در کنار، همراه و خانه شما است و از شما حمایت می‌کند.
وی همراه بودن مدیریت استان را ظرفیتی ویژه دانست و افزود: به طور قطع از طریق انجمن خیلی بهتر و سریعتر می‌توانیم انجمن ملی را تشکیل و مسائل و مشکلات را در سطح کلان کشور پیگیری و حل کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه هنوز یک باغدار عضو اتاق بازرگانی نیست خاطرنشان کرد: اگر باغداران عضو اتاق بازرگانی شوند، می‌توانیم برای برگزاری آموزش‌ها اعتبار بگذاریم و از شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده کنیم.
کد مطلب: 14017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *