جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۶

پیش بینی کشت کلزا در۶۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان که در محل این سازمان برگزار شد گفت: در راستای افزایش خوداتکایی کشور به روغن و براساس برنامه وزارت جهادکشاورزی پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۶۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به زیرکشت دانه روغنی کلزا برود.
پیش بینی کشت کلزا در۶۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان
به گزارش تولیدایرانی؛ دکتر غلام حیدر زورقی تصریح کرد: برای توسعه کشت دانه های روغنی تاکنون ۲۵تن بذر هیبرید کلزا و۴۲۰۰تن انواع کود شیمیایی تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

وی افزود: هر کیلو بذر کلزا بیش از ۱۰۰هزار تومان است و سازمان جهاد کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان هر کیلو بذر را با قیمت ۳۷هزار تومان دراختیار کلزا کاران قرار می‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اذعان کرد اراضی کلزا به صورت فراگیر و با  استفاده از یارانه دولتی بیمه شده و به ازای هر هکتار ۵۰هزار تومان از کشاورزان اخذ می‌شود در صورتی‌که قیمت هر هکتار بیمه ۲۵۰هزار تومان است.

وی قمیت خریدتضمینی هر کیلوگرم کلزا را بیش از 5000تومان اعلام کرد.
وی گفت: کار کشت کلزا در استان از نیمه دوم مهرماه تا اوایل آذرماه است و هر چه دوره رشد این گیاه طولانی تر باشد محصول بیشتری خواهد داد.
 
کد مطلب: 13989
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *