سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۷

تعمیر شناورها در خارج کشور ممنوع شد/ لزوم استفاده از توان داخلی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعمیرات شناورهای داخلی در کشورهای دیگر ممنوع شده و همه اقدامات تعمیراتی باید با استفاده از توان شرکت‌های داخلی انجام شود.
تعمیر شناورها در خارج کشور ممنوع شد/ لزوم استفاده از توان داخلی
به گزارش توليد ايرانی؛  رضا رحمانی صبح پنجشنبه در بازدید از  شرکت کشتی‌سازی بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید از همه ظرفیت‌های حوزه ساخت و تعمیرات شناورها در کشور به خوبی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: مهندسان ایرانی دارای توان و ظرفیت بسیار بالایی در صنعت کشتی سازی هستند و اکنون شاهد ساخت کشتی‌های بزرگ و نفتکش‌هایی با ظرفیت بالای ۱۰۰ هزار تن در کشور هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قبلا بیش از ۹۰ درصد کشتی‌های ما برای تعمیرات و خدمات به کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌رفتند افزود: صنایع دریایی تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته بود.
وی ادامه داد: با توجه به توانی که متخصصان ما به آن دست یافتند، اکنون بیش از ۸۰ درصد ساخت کشتی‌ها در داخل کشور انجام می‌شود که این وضعیت دارای اهمیت و ارزش بسیار بالایی است.

رحمانی با بیان اینکه تعمیرات شناورهای ایرانی را در خارج از کشور ممنوع کرده‌ایم، ادامه داد: تاکید شده است که تعمیرات کشتی‌ها در داخل کشور انجام شود و امروز در دو واحدی که بازدید کردیم ابراز رضایت داشتند و اعلام کردند که بیش از ۱۰۰ سفارش را داشته‌اند.
وی به افزایش جذب نیرو در شرکت‌های کشتی‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از شرکت‌ها ۶۰ نیرو مشغول به کار بودند و اعلام شد که ۱۰۰ نفر نیروی جدید نیز در این شرکت جذب خواهد شد که بیانگر توسعه اشتغال در این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه شناورسازی خودکفا هستیم، اضافه کرد: با دستیابی به این توان، دیگر نیازی به تعمیرات شناورهای ایرانی در دیگر کشورها نیست و اقدامات لازم در داخل انجام می‌شود.
وی از برنامه ساخت ۲۰۰ کشتی باری در داخل کشور خبر داد و بیان کرد: ۳۰۰ میلیون یورو در این امر سرمایه گذاری می‌شود و ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر شغل غیر مستقیم در این حوزه فراهم می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: این میزان تولید و اشتغال جلوه‌های مهمی از رونق اقتصادی در کشور است و ظرفیت بسیار خوبی است که با جهت‌گیری درستی انتخاب شده است و شرکت‌های داخلی هم نسبت به این موضوع اقبال نشان داده‌اند.
کد مطلب: 13933
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *