جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵

نانوذرات آویشن شیرازی در خط تولید گاز استریل جراحی و پنبه

یکی از شرکت‌های فناور با دستیابی به فرمولاسیون تولید نانوذرات آویشن، توانست با انعقاد قراردادی این محصول را در خط تولید گاز، باند و پنبه استریل کاربردی کند.
نانوذرات آویشن شیرازی در خط تولید گاز استریل جراحی و پنبه
به گزارش توليد ايرانی؛ دکتر امین‌محمد پورفرد با اشاره به دستیابی به فرمولاسیون تولید نانوذرات آویشن شیرازی گفت: با دستیابی به دانش فنی تولید این نانوذرات توانستیم در محصولات مختلفی استفاده کنیم.

وی گازهای استریل و جراحی آنتی باکتریال و پنبه را از جمله محصولاتی ذکر کرد که از این نانو مواد استفاده شده است و ادامه داد: این نانو ذرات بر خلاف نانو ذرات فلزی کاملا تجزیه‌پذیر است و هزینه تولید کمتری دارد، ضمن آنکه خواص آنتی‌اکسیدان و آنتی باکتریال بالاتری برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.
پورفرد، از امضای قراردادی برای تجاری‌سازی این محصول خبر داد و یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه، نانوذرات آویشن شیرازی تولید شده در محصولات باند و گاز و پنبه یکی از شرکت‌های صنعتی تولیدکننده این محصولات کاربردی می‌شود.

به گفته مجری طرح، بر اساس این قرار داد به مدت ۱۰ سال این نانوذرات در خط تولید این شرکت قرار خواهد گرفت و در صورت تمایل این زمان افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه این نانوذرات قبلا در تولید دستمال کاغذی آنتی‌باکتریال کاربردی شده بود، خاطر نشان کرد: بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات بهداشتی، استفاده از ترکیبات گیاهی را به مواد شیمیایی ترجیح می‌دهند، دلیل این امر زیست‌سازگاری مواد مبتنی بر ترکیبات گیاهی است.

پورفرد دستمال کاغذی‌های آنتی باکتریال تولید شده را دارای خواص میکروب‌کشی دانست و اضافه کرد: تست‌های آنتی باکتریال این محصول در یکی از آزمایشگاه‌های همکاری سازمان غذا و دارو اجرایی شد. این  محصول به صورت اختراع ثبت شده و همچنین گواهینامه نانومقیاس نیز برای آن اخذ شده است.

گیاه آویشن شیرازی یکی از گیاهانی است که خواص آنتی باکتریال آن شهرت جهانی دارد و از آن برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود و در این طرح، عصاره گیاه آویشن با استفاده از فناوری جدیدی به نانوذرات بلوری تبدیل شد و در نهایت از این نانوذرات برای تولید دستمال کاغذی و سایر محصولات استریل استفاده شد.

از جمله مزایای این فناوری می‌توان به اثرات آنتی باکتریال بالا با استفاده از نانوذرات کاملاً گیاهی، تجزیه‌پذیری در محیط زیست، پایداری بالا و تحمل شرایط مختلف محیطی بدون کاهش عملکرد، امکان ساخت خط تولید کامل با ظرفیت بالا و مناسب بودن بستر صادرات محصولات اشاره کرد.
کد مطلب: 13906
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *