پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳

تولید ۱۵۰۰ تن آفتابگردان در میامی

مدیر جهاد کشاورزی میامی با اعلام آغاز برداشت دانه روغنی آفتابگردان، گفت : امسال ۲هزار و ۶۹۸ هکتار به کشت این محصول اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰۰تن محصول برداشت شود.
تولید ۱۵۰۰ تن آفتابگردان در میامی
به گزارش توليد ايرانی؛ علی اصغر محمدی سه شنبه در گفت و گو باخبرنگار افزود : از مجموع زمین های زیر کشت آفتابگردان ۲ هزارو ۵۷۳ هکتار بصورت دیم و ۱۲۵ هکتار هم به صورت آبی کاشته شده است.
وی گفت : کشت آفتابگردان برای رعایت تناوب کشت در زمین های کشاورزی شده و حفظ بقایای گیاهی این گیاه نیز در حفظ رطوبت خاک تاثیر فراوانی دارد.

محمدی  آفتابگردان را یکی از محصولات اساسی بخش کالپوش این شهرستان خواند و گفت : امسال سطح زیر کشت محصول آفتابگردان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.
مدیر جهاد کشاورزی میامی اظهار داشت : مهم ترین ارقام آفتابگردان کشت شده دراین منطقه "هایسون " و "پروگسرس" بوده و برداشت محصول  تا آخر نیمه پاییز ادامه دارد.

سال گذشته ۸۸۷ تن دانه روغنی آفتابگردان از مزارع این شهرستان برداشت شد.
میامی هر سال با تولید حدود ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی، ۴۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سمنان را به خود اختصاص می دهد.

 با وجود توانمندی بسیار زیاد این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی، نبود حتی یک واحد فرآوری و بسته‌بندی موجب شده بیشتر محصولات تولیدی به صورت فله‌ای به دیگر نقاط حمل شده و پس از بسته بندی در بازار ارائه می‌شود.

از آن جا که ۹۰ درصد جمعیت شهرستان میامی روستایی بوده و به کار کشاورزی و دامداری اشتغال دارند، حدود نیمی از سال را بیکار هستند ، ساخت واحدهای فرآوری در اشتغال و درآمد بیشتر آنها تاثیرگذار خواهد بود.

از مجموع ۲۳ هزار هکتار زمین قابل کشت این شهرستان حدود ۱۵ هزار هکتار به گندم دیم و آبی و باقی به کشت آفتابگردان ، کلزا ، چغندر قند و انواع حبوبات اختصاص دارد.

حبوبات تولیدی این شهرستان مانند عدس بسیار معروف است.
هر سال حدود سه هزار هکتار از زمین های میامی زیر کشت چغندر قند رفته و ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتن محصول تولید می شود.
شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت با ۲ بخش کالپوش و مرکزی در شرق استان سمنان قرار دارد.
کد مطلب: 13866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *