چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵

سهم ۲۱ درصدی ایران در تولید ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در جهان

رئیس اداره تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی سازمان شیلات ایران گفت: کشور ما با تولید ۱۶۷ هزار تن ماهی قزل‌آلا، حدود ۲۱ درصد از تولید ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در جهان و حدود ۲۶ درصد از تولید ماهی قزل‌آلا در آب‌های شیرین را به خود اختصاص داده است.
سهم ۲۱ درصدی ایران در تولید ماهی قزل‌آلا رنگین کمان در جهان
به گزارش توليد ايرانی؛  محمد سمائی در نشست علمی تخصصی بررسی معضلات بهداشتی و بیماری‌ها در ماهیان سردآبی اظهار کرد: براساس آمار سازمان جهانی فائو، ایران در تولید آبزیان (صید و آبزی پروری) رتبه ۲۴، در تولیدات صید رتبه ۲۶، در آبزی پروری رتبه ۱۹ و در پرورش ماهی قزل‌آلا رتبه یک جهان را دارد. 

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ معادل ۳۶ درصد تولید ماهیان پرورشی قزل‌آلا داشته‌ایم که در سال ۱۳۹۷ میزان تولیدات به ۴۶ درصد رسید  و در مجموع ۲.۴ افزایش تولید داشته‌ایم. 

سمائی افزود: در استان‌های لرستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، مازندران و زنجان ۵۰ درصد از تولیدات ماهیان قزل‌آلا صورت می‌گیرد. 

وی گفت: معادل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مزارع پرورش ماهی داریم که در این مزارع ۲۱ هزار نفر شاغل هستند اما متاسفانه تنها ۷۳ واحد از کل ۶ هزار و ۵۰۰ واحد پرورش ماهی مورد پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. 

در ادامه این نشست، اشکان زرگر-مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اولویت ما در این حوزه تامین داروهای آبزیان است، گفت: واکسیناسیون، داروهای خاص آبزیان، محرک‌های ایمنی و ضدعفونی کننده‌های خاص آبزیان، از جمله راهکارهای درمان و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان است. 

به گزارش ایسنا، امروز (دوشنبه، ۲۲ مهرماه) نشست علمی تخصصی بررسی معضلات بهداشتی و بیماری‌ها در ماهیان سردآبی، با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی، سازمان شیلات کشور، اساتید و فعالین این حوزه برگزار شد.
کد مطلب: 13857
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *