پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰

راه‌اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در نیمه اول امسال 69 واحد صنعتی جدید در زنجان راه‌اندازی شده است.
راه‌اندازی 69 واحد صنعتی جدید در زنجان
توليد ايرانی: ناصر فغفوری، اظهار کرد: در نیمه نخست سال‌جاری 69 واحد صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی و وارد چرخه تولید شده و سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر 1462میلیارد ریال است.
این مسئول، اشتغال ایجاد شده در واحدهای جدید را 639 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر در استان 1242 واحد صنعتی در استان راه‌اندازی شده و دارای پروانه بهره‌برداری است و سرمایه‌گذاری صنعتی انجام ‌شده در استان بیش از 75 هزار و 800 میلیارد ریال است.
وی در رابطه با اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت استان، ادامه داد: تاکنون 42 هزار و 254 نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند و تاکنون در استان زنجان 1755 جواز تاسیس و طرح توسعه صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر 281 هزار میلیارد ریال است.
فغفوری با اشاره به عمده محصولات تولیدی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: ترانسفورماتور، انواع سیم و کابل، فولاد، شمش سرب و روی، چدن، مس، فرآورده‌های لبنی، انواع نخ پنبه و پارچه، انواع سنگ‌های ساختمانی و تزئینی، دستمال کاغذی، رول پیشو و پوشک بچه، از جمله عمده محصولات تولیدی استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، یادآور شد: در نیمه نخست امسال میزان جواز تاسیس و طرح‌های توسعه صادره برای طرح‌های صنعتی در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 44درصدی برخوردار بوده است. همچنین در نیمه اول امسال 438 مورد جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 303 مورد بوده است.
وی با اشاره به سهم جمعیتی استان و قیاس آن با سهم جوازهای صنعتی صادره، خاطرنشان کرد: سهم استان در زمینه صدور جواز تاسیس و طرح توسعه نسبت به کشور 4.3 درصد است که این میزان بیش از سهم جمعتی استان است.
 
کد مطلب: 13834
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *