چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶

راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا پایان امسال

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا پایان امسال خبر داد و گفت:اقداماتی که در نتیجه اعمال تحریم‌ها در کشور انجام شده در این نیروگاه عرضه و با بالاترین راندمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
راه اندازی طرح نیروگاه ملی تا پایان امسال
توليد ايرانی:همایون حائری در آیین رونمایی از دو طرح دانش‌بنیان در پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه طرح نیروگاه ملی نیز در دست اقدام است و تا پایان سال ارائه می شود گفت: اقداماتی که در نتیجه اعمال تحریم‌ها در کشور انجام شده در این نیروگاه عرضه می‌شود و با کمترین هزینه و بالاترین راندمان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی همچنین از بهره‌برداری دیسپاچینگ جدید ملی در دهه فجر امسال گفت و اعلام کرد که احداث دیسپاچینگ ملی با کمک پژوهشگاه نیرو و بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در حال انجام است و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: طی سال‌های تحریم، اقدامات خوبی توسط کارکنان صنعت برق انجام شده و تمامی تکنولوژی‌های پیچیده این صنعت در کشور ساخته می‌شود.

*ساخت پست‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت
به گفته معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، سیستم‌های DCS به عنوان پیشرفته‌ترین سیستم‌های کنترلی پست‌های انتقال برق، تا پست‌های ۶۳ کیلوولت در کشور در حال ساخت است و برنامه‌ داریم تا پست‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت نیز به این مجموعه اضافه  شود تا در زمینه‌های انتقال و توزیع از لحاظ تکنولوژی‌های پیشرفته خودکفا شویم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور در تابستان امسال گفت:ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور ۹۸ درصد بود که در ۱۰ سال گذشته ضریب آمادگی نیروگاه‌ها از ۸۸ درصد به ۹۸ درصد رسیده است که به صورت میانگین سالانه یک درصد به ضریب آمادگی نیروگاه‌های کشور افزوده شده است.
 
کد مطلب: 13804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *