پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۸

خودروسازان تحریم را بهانه میکنند

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه خودروسازان می‌گویند به دلیل تحریمها ما را از نصب فیلترها روی خودروهای دیزلی معاف کنند،‌گفت: ۶ سال تحریم نبود این کار را انجام نمیدادند آنها به دنبال منافع خودشان هستند.
خودروسازان تحریم را بهانه میکنند
توليد ايرانی:کلانتری در سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی در حوزه مدیریت سبز، اظهار داشت: از سال قبل از فرماندهان ارتش و سپاه درخواست کردیم  پادگان‌های کشور را همچون دانشگاه‌ها سبز کنند و امیدواریم در آینده نزدیک پادگان‌های سبز عملیاتی شوند.
رئیس سازمان محیط زیست افزود: امسال سال تولید نام‌گذاری شد و تولیدکنندگان حداکثر سواستفاده را می‌کنند که تولید به هر قیمتی. بیش از ۹۹ درصد مدیران امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند اگر آموزش صحیح ببیند به مراتب مشکلات زیست محیطی کمتر از الان خواهد بود.
معاون رییس جمهور افزود: خودروسازان گفتند به دلیل تحریمها ما را از نصب فیلترها روی خودروهای دیزلی معاف کنند. ۶ سال تحریم نبود این کار را انجام نمیدادند یک سال تحریم است می‌گویند ما را معاف کنند در حالیکه بیش از ۶۰ درصد  آلودگی هوای تهران به خاطر خودروهای دیزلی است. 
کلانتری ادامه داد: سوء استفاده این چنینی از موقیعیت برای تخریب محیط زیست است و مدیران ما منافع شرکتی و شخصی را بر منافع عمومی ترجیح می‌دهند.
وی با بیان اینکه امروز محیط زیست ما قربانی عدم اطلاع مدیران است، گفت: در حدود ۴۰ سالی که دنیا حدود ۷ دهم سانتی گراد گرم شده است در ۳۰ سال اخیر کشور ما ۱.۵‌سانتی گراد گرم شده است.
به گفته وی خیلی راحت سالی ۳ صدم میلی متر خاک تشکیل و ۷ دهم میلی متر خاک فرسوده می‌شود،‌ما اگر میخواهیم حافظ حقوق نسل‌های دیگر باشد. باید مدیران ما تقویت شوند.
وی افزود: کمتر از ۹۰ میلیارد مترمکعب آب تصفیه می‌کنیم و از آن طرف‌ بیش از ۹۳ میلیارد مترمکعب آب مصرف می‌کنیم یعنی بالای صد در صد؛ در حالیکه نرم‌ بین‌المللی ۴۰ درصد است.
کلانتری اظهار داشت: در بیرجند فردی بنام شوکت الملک ۱۲۰ سال پیش آموزش زیست محیطی داد و امروز می‌بینیم که هیچ زباله‌ای در کوچه و خیابان‌های این شهر نیست. این موضوع به دلیل آموزش و فرهنگ سازی است.
وی افزود: قزوین را رد کنید هیچ زباله‌ای نیست اما  کرج پر از زباله است.
محیط زیست برای نسل‌های بعد است، افزود: چون تکنولوژی در اختیارمان است می‌گوییم تولید به هر قیمت و کیفیتی. مدیران خودروسازی فارغ التحصیلان شما هستند کجا به کاهش شدت انرژی عمل می‌کنند؟ دنبال منافع خود هستند و به محیط زیست اهمیتی نمی‌دهند.
کلانتری تاکید کرد خودروسازان می‌گویند من فیلتر نصب نکنم و مردم با دوده زندگی کنند و تحریم‌ را بهانه می‌کنند.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت:دانشگاه‌ها باید دانشجویان سبز پرورش دهند؛ افراطیان محیط زیست همچون افراطیان توسعه ضربه می‌زنند ما بر پرورش دانشجویان سبز تاکید داریم.
وی افزود: خدمت رییس قوه قضاییه رفتیم و آقای رییسی ریاست قوه قضاییه گفتم که ما هیچ چیز از محیط زیست نمی دانیم با این حال می‌خواهیم قضاوت کنیم؛ ما نیاز به تربیت مدیران سبز در دانشگاه‌ها داریم.
* در مدیریت‌هایمان باید به مساله مدیریت سبز توجه داشته باشیم
 منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوریدر این نمایشگاه با بیان اینکه آموزش دانشجویان سبز به عنوان آموزش تخصصی و عمومی را در وزارت علوم پیگیری کردم، اظهار داشت: انتظار از دانشگاه‌ها تربیت دانش‌آموخته‌هایی به صورت تخصصی در حوزه مدیریت سبز است تا با به کار‌گیری مدیریت سبز اثرات ماندگاری در مشاغل خود داشته باشند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در بخش مدیریت اجرایی، تلاش‌های فراوانی در رابطه با محیط زیست صورت گرفته است. در دولت یازده و دوازدهم تاکید بسیاری بر اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها داشته‌ایم.
وی ادامه داد: اینکه در پیش‌روی ما محدودیت‌های جدی در آینده برای استفاده از منابع طبیعی وجود دارد،  قطعی است؛ اما حساسیت داشتن به این موضوع اساس کار است از این رو همچنان بر آگاهی‌بخشی و آموزش عمومی و تخصصی خواهیم پرداخت. 
غلامی تاکید کرد: در مدیریت‌هایمان باید به مساله مدیریت سبز توجه داشته باشیم.
 
کد مطلب: 13746
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *