پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۱
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴

رتبه ایران در کارآفرینی را می دانید؟

موسسه جهانی توسعه و کار آفرینی٬ ایران را در جایگاه ۷۲ رتبه بندی جهانی کار آفرینی قرار داد.
رتبه ایران در کارآفرینی را می دانید؟
توليد ايرانی: موسسه جهانی توسعه و کار آفرینی، آمار و ارقام با نمودار شاخص جهانی کار آفرینی در قالب شاخص جهانی کار آفرینی 2018 که بر اساس معیارهای خاص تعیین می شود  میزان کار آفرینی137 کشور را در سراسر جهان اندازه گیری کرده و در فهرستی طبقه بندی شده منتشرکرده است نکته مهم اینکه در این رده بندی جایگاه کشورمان 72 با امتیاز 26.8 اعلام شده که خلاصه ی از آن گزارش ذیلاً قابل بررسی می باشد.
روش شناسی و استانداردهای شاخص
 تعیین این شاخص بر اساس سه معیار اصلی است جهت گیری کار آفرینی، توانایی کار آفرینی و آرمان ها و چشم انداز کارآفرینی این شاخص اطلاعات و آمار مربوط به جمعیت محلی هر کشور مورد مطالعه را جمع آوری می کند جهت گیری کار آفرینی، توانایی ها و چشم انداز آنها را نسبت به محیط اجتماعی و نظام اقتصادی غالب جامعه است که شامل برخی عناوین به عنوان مثال ارتباطات حمل و نقل به بازارهای خارجی است در برمی گیرد.
14 استاندارد در طبقه بندی هر کشور وجود دارد که در این شاخص، از جمله آگاهی از فرصت ها، مهارت شروع در پروژه های جدید، مهارت (راه اندازی)، گرانش پذیرش، ارتباطات، پشتیبانی فرهنگی، جذب فن آوری، سرمایه انسانی، رقابت ، محصول نوآورانه، فرآیند نوآورانه، رشد بالا، بین المللی شدن، خطر پذیری و ریسک سرمایه و تصویب امتیاز منظور شده از کشور تحت مطالعه در شاخص مورد بحث، درصد کلی از میانگین استانداردهای بالا را از حساب صفر تا 100 محاسبه می کند، بالاترین درصد به دست آمده در آن کشور، نشان دهنده سطح و میزان کار آفرینی است که در آن شاخص با احتساب فاصله ی نزدیکتر به صفر و بالعکس کاهش آن وضعیت را آشکار می کند بالاترین درصد بدست آمده نتیجه ی مطالعه هر کشور در مقایسه با سایر کشورها تعیین کننده جایگاه جهانی آن از این حیث است.
 آمریکا در صدر شاخص فعالیت کارآفرینی قرار دارد قاره اروپا رده های ده کشور برتر جهان را بخود اختصاص داده است. شاخص کارآفرینی 7 کشور اروپایی در این فهرست و همچنین دو کشور در قاره آمریکای شمالی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و کشور قاره اقیانوسیه استرالیا در مجموعه ی دهگانه اول جای گرفته اند.
ایالات متحده آمریکا این شاخص را به طور متوسط با امتیاز 83.6 درصد به همراه کشور های سوئیس با 80.4 درصد و کانادا با میانگین 79.2 درصد در رتبه های اول تا سوم بدست آورده است . ده کشور برتر در این شاخص به ترتیب عبارتند از:

وده کشور آخر جدول که عموماً از قاره آفریقا هستند بشرح زیر با امتیازات حداقلی معرفی شده اند

و نهایتاً شاخص کارآفرینی جهانی 22 کشور عربی بویژه 7 کشور عرب در محدوده خلیج فارس به قرار ذیل قابل توجه است. قطر در رتبه بیست و دوم جهان با میانگین 55 درصد امتیاز است، در حالی که امارات متحده عربی (رتبه 26 در جهان) رتبه دوم با میانگین 53.5 درصد و عمان (رتبه 33 در جهان) با میانگین کل 46.9درصد است.
کد مطلب: 1374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *