دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶

فرش دستباف نیازمند نگاه و حمایت همه جانبه است

عضو هیات مدیره اتحادیه سراسری فرش دستباف شهری درباره تشکیل سازمان فرش دستباف گفت:هنرصنعت فرش دستباف به عنوان تنها صنعت بومی سازی شده کشور نیاز به نگاه و حمایت همه جانبه دارد.
فرش دستباف نیازمند نگاه و حمایت همه جانبه است
توليد ايرانیعبداله بهرامی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره اتحادیه  سراسری  فرش  دستباف  شهری  درباره درخواست تشکیل سازمان فرش دستباف در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت:  هنرصنعت فرش دستباف به عنوان تنها صنعت بومی سازی شده کشور نیاز به نگاه و حمایت همه جانبه دارد ، این هنر صنعت که دارای جایگاه ملی و بین المللی است و در همه ابعاد اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ارزش های بالایی دارد.
 وی ادامه داد:متأسفانه به دلایل زیادی مورد عنایت مسئولان نبوده و شاهد افول این هنر صنعت ارزشمند هستیم . حالا با توجه به تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی حداقل انتظار دست اندر کاران این هنر صنعت  از دولت و مجلس ایجاد یک سازمان مستقل فرش دستباف تحت نظر وزارت ایجاد شده می باشد تا امیدی در بخش دمیده شود و با ساماندهی وضعیت نا مطلوب موجود و ارائه برنامه های استراتژیک برای جامعه چند میلیونی و مولد دست اندر کار این کالای فاخر روزنه امیدی گشوده گردد .
بهرامی افزود: مسئولان تصمیم گیر کشور باید بدانند فرش دستباف ایرانی پرچم فرهنگی و هنری ایران است که با کشور ایران اجین شده. جهانیان فرش را با ایران و ایران را با فرشش می شناسند  لذا برای جلوگیری از نابودی و بی برنامه گی بیشتر این هنر صنعت انتظار داریم هر چه سریعتر نمایندگان مجلس و دولت تدبیر و امید با تشکیل سازمان مستقل فرش دستباف موافقت نمایند ،تا ان شاا... با پی ریزی برنامه های اجرایی و ایجاد زیر ساختهای لازمه و با در دست داشتن گنجینه ای از طرحها و نقوش اصیل ایرانی و منابع انسانی ماهر و چیره دست افق روشنی برای این هنر صنعت پدیدار گردد.
 وی گفت: اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف ایران با چند هزار تعاونی و اتحادیه تحت پوشش این تقاضا را به صورت رسمی به مسئولان امر تقدیم و انتظار حمایت و اقدام شایسته را دارد. 
                                                           
کد مطلب: 13729
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *