شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴

امسال صادرات آذربایجان غربی به مرز دومیلیارد دلار می رسد

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: صادرات استان در شش ماهه سال جاری از مرز یک میلیارد دلار گذشته و پیش بینی می کنیم تا پایان سال به دو میلیارد دلار برسد.
امسال صادرات آذربایجان غربی به مرز دومیلیارد دلار می رسد
توليد ايرانی:محمدمهدی شهریاری ظهر پنجشنبه در نشست روسای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور در ارومیه،با بیان اینکه در شاخص فضای کسب و کار نیز آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته، رتبه دوم و در بهار سال جاری رتبه نخست کشور را کسب کرده است افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان از ۱۵.۰ درصد در تابستان سال گذشته به ۸.۶ درصد در تابستان سال جاری رسیده و بر اساس این گزارش آذربایجان غربی در میان استان های کشور بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیریت آذربایجان غربی همواره به نقش آفرینی بخش خصوصی در توسعه اعتقاد داشته و در همین راستا امروز شاهد حضور سرمایه گذاران مختلف از سایر استان ها در آذربایجان غربی هستیم.
شهریاری نقش اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی بسیار پراهمیت دانست و افزود: امروز تمام ارکان نظام بر این اعتقاد هستند که حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند توجه به بخش خصوصی و همچنین تعامل و همفکری بیشتر با این بخش است.
وی ادامه داد: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری برای استقلال اقتصادی و متضرر شدن کمتر از تحریم ها به کارآفرینی نیاز دارد و در این بین اتاق های بازرگانی با ظرفیت هایی که دارد می تواند در خلق چنین محورهایی موثر عمل کند.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه اشتغال را جزو اصلی ترین دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: توسعه اشتغال و رفع بیکاری، نیازمند جذب سرمایه گذاری است و اتاق های بازرگانی بعنوان پارلمان بخش خصوصی می توانند اثرگذاری جدی در زمینه جذب سرمایه گذاری داشته باشند.
شهریاری با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط بین بخش خصوصی و نخبگان افزود: اتاق های بازرگانی می توانند بسترساز استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش خصوصی باشند که لازمه این کار تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان و معرفی توانمندی های آنان به بخش خصوصی است.
استاندار آذربایجان غربی همچنین از تلاش های رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ارومیه در برگزاری منظم جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی  استان قدردانی کرد.
 
کد مطلب: 13674
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *