جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰

استفاده از فناوری نانو برای تامین آب با کیفیت و مطمئن

وزیر نیرو با اشاره به استفاده از فناوری نانو در بخش‌های مختلف وزارت نیرو گفت: از این فناوری می‌توانیم برای نمک‌زدایی آب شور و تامین آب با کیفیت و مطمئن استفاده کنیم و این فناوری به صرفه‌تر از هزینه میلیاردی برای انتقال آب است.
استفاده از فناوری نانو برای تامین آب با کیفیت و مطمئن
به گزارش توليد ايرانی؛ «رضا اردکانیان»  روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری نانو در محل دایمی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: از فناوری نانو می توان در همه عرصه های کشور به ویژه در بخش آب کشور استفاده کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در مقیاس  محدود  فناوری نانو در حال استفاده برای کاهش فلزات سنگین در منابع  آب است تا آب را با کیفیت مناسب و مطمئن در اختیار مصرف کننده قرار دهد و از سوی دیگر برای از بین بردن و کاهش نیترات در موضوع نمک زدایی از این فناوری استفاده می شود .

اردکانیان افزود:  با توجه به اینکه کشور دسترسی خوبی به منابع آزاد آب شور دارد، می توانیم استفاده این فناوری را  توسعه داده و از این فناوری برای کاهش کدورت آب نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به طور کلی با حمایتی که این عرصه خواهد شد و با توسعه ای که در  ارتباط تجارت فناوری نانو رخ می دهد، در آینده نزدیک استفاده از آن توجیه اقتصادی و اجتماعی بالاتری خواهد داشت.

وزیر نیرو یادآور شد: فناوری نانو عرصه مهمی است و همه ما می دانیم این شاخه از علم و فناوری نانو همانند دیگر شاخه ها بذری است که در بستر اخلاقیات رشد می کند و هر چقدر پایبندی به اخلاقیات و اخلاق حرفه ای را توسعه دهیم می توانیم از ثمرات رشد این فناوری ها بهره مند شویم .
کد مطلب: 13639
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *