پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵

حمایت از تولید داخلی نسخه علاج مشکلات کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تولیدات داخلی نسخه علاج مشکلات اقتصادی کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
حمایت از تولید داخلی نسخه علاج مشکلات کشور است
به گزارش توليد ايرانی؛  رضا رحمانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از ناحیه صنعتی شهرستان کوثر استان اردبیل افزود: چرخه تولید برای حل مشکلات مهم کشور از جمله بیکاری ، تورم ، فقر ، حفظ ارزش پول ملی ، قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز راهگشاست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تکلیف این وزارتخانه حفظ وضع موجود تولید و توسعه آن است اظهار داشت: در راستای حمایت از سرمایه گذاران در مناطق محروم اقداماتی در حوزه وزارت صنعت ، معدن و تجارت انجام گرفته و انتظار می رود این حمایت‌ها در نظام بانکی نیز بیشتر شود.

وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینکه باید از منابع تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۸ و صندوق کارآفرینی امید در اینگونه مناطق بیشتر استفاده شود ، افزود: هرچند منابع مالی به میزان بالا در اختیار نیست با این حال باید از منابع موجود نیز استفاده بهینه کرده و اعتبارات به صورت مناسب تخصیص داده شود.

رحمانی گفت: براین اساس در مناطق محروم کل کشور با حداکثر تخفیف و حداقل تقسیط در واگذاری زمین به سرمایه گذاران اقدام می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در شهرستان کوثر و خلخال در استان اردبیل بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی به طور بالقوه در منطقه کوثر استان اردبیل وجود دارد  ولی در گذشته سرمایه‌گذاری های اندکی در این شهرستان انجام می گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حال حاضر حرکت‌های مناسبی برای حمایت از تولید در شهرستان کوثر آغاز شده و بیشتر واحدهای راکد این حوزه با اشتغالزایی اهالی منطقه فعال شدند.
وی گفت: در شهرک صنعتی گیوی مرکز شهرستان کوثر نیز سرمایه‌گذاران حضور یافتند و فعالیت‌هایی در این زمینه آغاز شده است.

شهرستان کوثر در جنوب اردبیل واقع است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت بامداد پنجشنبه وارد اردبیل شده و صبح امروز با سفر به شهرستان‌های خلخال و کوثر از واحدهای صنعتی این شهرستان‌ها بازدید کرد.
کد مطلب: 13637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *