جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۳

استاندارد سازی کالاها لازمه رونق تولید است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:‌ استانداردسازی کالاها لازمه تحقق رونق تولید است.
استاندارد سازی کالاها لازمه رونق تولید است
توليد ايرانی:نیره پیروزبخت در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاندارد چه در ایران و چه در کشورهای هدف صادراتی ما باید مورد توجه قرار گیرد. در این جهت مصوب شد که کالاها یا بر اساس استاندارد ایران صادر شوند و یا بر اساس استاندارد کشور مقصد تولید و صادر شوند.
وی افزود: در صورتی که هیچ استانداردی هم وجود نداشته باشد، طبق مشخصات فنی مورد توافق دو طرف عمل خواهیم کرد.
به گفته وی،‌ اگر این سه مؤلفه رعایت شود، کالای صادراتی از ایران دارای کیفیت مطلوبی خواهد بود.
پیروزبخت با بیان اینکه در برخی موارد،‌ تجار ایرانی و یا خارجی از استانداردهای موجود بی‌خبرند، گفت: برخی به دلیل اینکه دنبال منافع زودگذر هستند نسبت به استانداردها بی‌توجه هستند. البته استانداردهای اجباری به گمرکات ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: بخشی از این اتفاقات به اتاق‌های بازرگانی و تجار برمی‌گردد که باید آموزش های لازم را به تجار بدهند تا به دنبال صادرات کوتاه مدت نباشند و به بازارهای پایدار فکر کنند.
رئیس سازمان استاندارد با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه آزمون کالاها نداریم، افزود: شرکت‌های بازرسی مورد تائید ما در کشورهای دیگر نیز مستقر هستند ولی در مورد کالاهای غذایی وارداتی علاوه بر آزمون در مبدأ، در مبادی ورودی به کشور نیز آزمایش صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به ارتباط بین رونق تولید و استاندارد، گفت: اگر استاندارد رعایت نشود، نمی‌توان به رونق تولید رسید.
وی افزود: ما علاوه بر رعایت استاندارد، تدوین مقررات کیفیت را نیز در دست اقدام داریم. پس از اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه از سر تولید بگذرد و واحدهای تولیدی باید برای ورود به فضای رقابتی به کیفیت اهمیت بیشتری دهند.
 
کد مطلب: 13617
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *