جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳

رونمایی از موتور جت بومی در حضور رهبر انقلاب

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره جزئیات بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر (ایران ساخت) در حسینیه امام خمینی(ره) توضیح داد.
رونمایی از موتور جت بومی در حضور رهبر انقلاب
به گزارش توليد ايرانی؛ پرویز کرمی در گفتگو با خبرنگار  اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله در مهرماه نشست نخبگان جوان و استعدادهای برتر را با مقام معظم رهبری دارد. امسال قرار براین شد که نخبگانی که طی سالهای گذشته آمدند و شرکتهای دانش بنیان و شتابدهنده زدند، محصولاتشان در نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان دیده شود.

رئیس نمایشگاه ویژه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان و فناوری های برتر ایران ساخت، ادامه داد: در این رابطه ۳۰ شرکت دانش بنیان انتخاب شدند که همه دارای استعدادهای برتر، افراد جوان و شاخص بودند. ضمن آنکه یک شرط هم داشتیم که اینها باید تولید داخل و تجاری سازی شده باشند و به بیان دیگر ایران ساخت باشند.
وی با بیان اینکه از میان ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان ایرانی، ۳۰ شرکت در حوزه های مختلف به نمایندگی در این نمایشگاه که در حسینیه امام خمینی بیت رهبری برگزار شد، حضور یافتند، گفت: این شرکتها در حوزه های پزشکی، داروهای جدید، الکترونیک، تجهیزات آزمایشگاهی ، صنایع خلاق، ابزار دقیق، شتابدهنده های خطی، سامانه های هوشمند، بیوتکنولوژی، سامانه های پزشکی با فناوری های بالا، جراحی از راه دور، واکسن هایی که به تازگی توسط شتابدهنده های تخصصی دارویی به بازار آمده و داروهای پیشرفته، موتور جت و موتور هوایی در این نمایشگاه حضور یافتند.

کرمی افزود: در این بازدید، موتور جت بومی در حضور مقام معظم رهبری رونمایی شد که تاکنون این محصول رونمایی نشده بود. آخرین تکنولوژی موجود در پیشرفتهای موتور جت و موتورهای هوایی امروز رونمایی شد.
وی گفت: همینطور محصول «فریز درایر» که در مواد غذایی و خشک کنندگی بهداشتی و صنعتی کاربرد دارد در تیراژ بالا رونمایی شد. این محصول برای افزایش ماندگاری غذای نیروهای نظامی و ارتش کاربرد دارد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: پس از آنکه رهبری از کل نمایشگاه و دستاوردها بازدید کردند، با توجه به اشرافی که به موارد صنعتی و ساخت تجهیزات دارند، خوشبختانه این دستاوردها مورد رضایت ایشان قرار گرفت و در یادبود نمایشگاهی که تقدیمشان کردیم نوشتند که «من جلوه درخشان استعدادهای ایرانی و همت انقلابی را دیدم».
کرمی گفت: البته مقام معظم رهبری در حین بازدید از این نمایشگاه، نکات و مواردی که دانشمندان جوان و روسای شرکتهای دانش بنیان مطرح کردند را در قالب تذکراتی به وزیر صنعت معدن و تجارت و دکتر سورنا ستاری که ایشان را همراهی می کردند، می دادند که باید از اینها حمایت شود.
وی با اشاره به اینکه نمونه ارتقا یافته دستگاه شتابدهنده خطی نیز که در حوزه عکس برداری بیماریهای خاص مانند سرطان کاربرد دارد نیز در حضور مقام معظم رهبری ارائه شد، افزود: در همین حال دکتر ستاری پاورپوینتی ۷ دقیقه ای در مورد زیست بوم ارائه کرد و حسن این نمایشگاه این بود که برای مثال زمانی که دکتر ستاری از شتابدهنده های تخصصی سخن می گفت هم شتابدهنده تخصصی آنجا حضور داشت و هم استارتاپهای مختلفی که از دل این شتابدهنده ها بیرون آمده اند.
کرمی گفت: احساس من این است که رهبر انقلاب از دیدن پیشرفتهای علمی و فناوری صورت گرفته رضایت داشتند.
رئیس نمایشگاه ویژه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان و فناوری های برتر ایران ساخت در مورد انتقادات مطرح شده از سوی شرکتهای دانش بنیان در این دیدار نیز گفت: چند شرکت دانش بنیان مطرح کردند که ما این محصولات را ساختیم، اما متاسفانه نهادهای عمومی و دولتی این محصولات را از خارج کشور خریداری می کنند که مقام معظم رهبری به صراحت و اکیدا تاکید کردند که این موضوع هم در هیئت دولت مطرح شودو هم پیگیری کنید که این اتفاق نیافتد. وقتی که جوان خوشفکر ایرانی این محصول را ساخته است و به درستی تاییدیه ها را دارد، چرا باید این محصول از خارج کشور تهیه شود. در این زمینه به دکتر ستاری گفتند شما پیگیری کنید و اضافه کردند که من خودم هم پیگیری می کنم.
کرمی در مورد پیگیری مطالبات رهبری نیز گفت: بعد از نشستهای مقام معظم رهبری و هر دیدار با نخبگان و نیز با شرکتهای دانش بنیان، مجموعه دفتر رهبری مسائل این جلسات را یادداشت کرده و بلافاصله آن را به معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان ابلاغ می کنند. در این راستا یک کمیته ای مشترکا بین دفتر رهبری و معاونت علمی شکل می گیرد تا این مسائل پیگیری شود.  به بیان دیگر بعد از هر دیدار موضوعات رها نمی شود.
کد مطلب: 13581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *