جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰

تحویل ۲۰ هزار خودرو به مردم با داخلی سازی قطعات

وزیر صمت گفت: با داخلی سازی قطعات خودرو، ۲۰ هزار خودروی کف پارکینگ خودروسازان تحویل مردم شده است.
تحویل ۲۰ هزار خودرو به مردم با داخلی سازی قطعات
 به گزارش توليد ايرانی؛ رضا رحمانی در مراسم برگزاری دومین میز تخصصی تعمیق داخلی سازی در صنعت خودرو برگزاری این میز را یک پیرزوی جدید در جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز زحمات و پیگیری‌ها در حوزه ساخت داخل به بار نشسته است چرا که با ساخت هر قطعه جوانی در جایی از کشور دوباره بکار بر می‌گردد و ایجاد اشتغال، رونق تولید و آبادانی کشور از ثمرات تعمیق ساخت داخل است.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است، گفت: امروز تحریم یک اراده‌ای برای حل مشکلات کشور بوجود آورده است و از تحریم‌ها فرصت ساختیم.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا آخر سال پنج میز دیگر در حوزه ساخت داخل قطعات خودرو برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: علاوه بر داخلی سازی قطعات خودرو میز‌های تعمیق ساخت داخل برای مس و فولاد و صنعت برق و آی تی نیز به زودی برگزار خواهد شد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عبارت نهضت ساخت داخل بار معنایی دارد یعنی کار نهضتی باید انجام شود، گفت: باید تغییر در نگاه خودمان ایجاد کنیم و همه به این باور برسند که تنها راه نجات کشور تولید ملی و ساخت داخل است.
 
رحمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تولید را جهاد دانسته اند، گفت: ما در این جهت هفت محور راهبردی برای رونق تولید اعلام کردیم که نخستین آن تعمیق ساخت داخل است.
 
وی افزود: مردم خودروی با کیفیت با نرخ مناسب و با تنوع کیفیت خدمات پس از فروش از صنعت خودرو انتظار دارند و این مهم را مسئولان باید با برنامه ریزی محقق کنند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته باید در این برنامه ریزی‌ها نگاهمان به آینده باشد، زیرا صنعت خودرو به سرعت در حال پیشرفت است.
 
رحمانی تاکید کرد: با داخلی سازی تنها سه قطعه از قطعات مورد نیاز خودروسازان تاکنون ۲۰ هزار خودرو از کف پارکینگ خارج و تحویل مردم شده است.
 
وی با بیان اینکه انتظار دشمن برای تعطیلی کارخانجات کشور با کار جهادی شکست خورده است، گفت: کار مدیران و کارگران و مهندسان در این شرایط سخت اقتصادی قابل تقدیر است، زیرا همه در این جنگ اقتصادی به نوعی مشارکت داشتند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خط قرمز ما در صنعت خودرو مقابله با فساد است و نباید وقتی یک مدیر عوض می‌شود برنامه‌ها نیز تغییر کند باید قرارداد‌ها طولانی مدت باشد و با تغییر مدیر قطعه ساز تغییر نکند.
 
رحمانی تاکید کرد: قطعه ساز و خودروساز باید در کنار هم باشند چرا که مشکلات هر کدم از آن‌ها مشکلات دیگری نیز هست و آن‌ها به هم وابسته اند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سال گذشته واردات کشور ۲۲ درصد کاهش داشته است و این کاهش در کالا‌های مصرفی بالای ۳۰ درصد بوده است که همه این دستاورد‌ها از جهت گیری کشور به سوی تعمیق ساخت داخل است.
 
کد مطلب: 13577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *