تجهیزات پزشکی تولید داخلی می شوند

15 مهر 1398 ساعت 10:49

مدیرکل دفتر صنعت برق و الکترونیک وزارت صمت از گردش مالی2 و نیم میلیارد دلاری در تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: یکی از حوزه های بسیار مهم در تولید، توجه به تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور است.


به گزارش تولیدایرانی؛ مدیرکل دفتر صنعت برق و الکترونیک وزارت صمت از گردش مالی2 و نیم میلیارد دلاری در تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: یکی از حوزه های بسیار مهم در تولید، توجه به تولید تجهیزات پزشکی در داخل کشور است.
 
کیوان گردان با بیان این مطلب گفت: براساس سیاست هایی که در معاونت صنایع اتخاذ شده است و در راستای حمایت از تولید داخل، دفتر صنایع برق و الکترونیک به عنوان یک دستوالعمل به دنبال شناسایی سرشاخه های اصلی در این حوزه است تا با اطلاعاتی که از رصد و پایش این حوزه ها بدست می آید سرشاخه های اصلی که ارزبری بیشتری دارند مشخص شوند و به تناسب آن توانایی های تولید در آن حوزه هم رصد و پایش شود.
 
او ادامه داد: براساس بررسی های کارشناسی انجام شده، گردش مالی در حوزه تجهیزات پزشکی در طول یکسال مالی آن بیش از 2 و نیم میلیارد دلار بوده است. با توجه به رقم بدست آمده و سهمی که این حوزه به خود اختصاص داده است ، توجه ویژه به آن در جهت حمایت از رونق تولید یکی از مباحث مورد تاکید و مهم است .
 
گردان توضیح داد: حوزه تجهیزات پزشکی ارزبری زیادی دارد چرا که بسیاری از تجهیزات از مبادی مختلف به کشور وارد می شود از سوی دیگر با توانمندی هایی که در داخل وجود دارد امکان تولید داخلی این محصولات نیز در کشور وجود دارد.
 
او با اشاره به سیاست های وزارت صمت در زمینه حمایت از تولید داخل بیان کرد: حمایت از تولید داخلی محصولاتی که دانش آنها در کشور وجود دارد و در زمینه علمی دانشگاه ها توانسته اند در حوزه های مختلف به دستاوردهایی برسند، جز سیاست های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توجه به رونق تولید و نهضت ساخت داخل خواهد بود.
 
او به برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل اشاره کرد و گفت: برگزاری این میزها از جمله سیاست های وزارت صمت در جهت حمایت از تولید داخل است.
 
 


کد مطلب: 13503

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/13503/تجهیزات-پزشکی-تولید-داخلی-می-شوند

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com