پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
۰
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹

تولید در دل "سیاه‌‌چادرها"

عشایر تولیدکنندگان گمنامی هستند که بخش عمده‌ای از تولیدات پروتئینی و محصولات لبنی خراسان‌شمال٬ حاصل دسترنج این قشر زحمتکش است.
تولید در دل "سیاه‌‌چادرها"
توليد ايرانی:استان خراسان شمالی یکی از استان‌های عشایرنشین کشور است که 5700 خانوار عشایر با جمعیتی قریب به 30 هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند.
عشایر خراسان شمالی در مناطق شاه‌جهان٬ گلیل و درصوفیان و مراوه‌تپه و جیرانسو حضور داشته و ییلاق و قشلاق می‌کنند. جمعیت 3درصدی عشایر استان بیش از 25 درصد پروتئین استان را با داشتن 750 هزار رأس دام تأمین می‌کنند.
تاکنون در راستای حمایت از قشر مولد عشایر اقداماتی انجام شده که تنوع‌بخشی به تولیدات عشایر استان یکی از مهم‌ترین این اقدامات است. بیش از 20 هزار هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی برای کشت گیاهان دارویی به عشایر استان اختصاص داده شده است.
همچنین حمایت از تولیدات دامی عشایر و رونق‌بخشی به تولیدات صنایع دستی عشایر استان که دست‌بافته‌های بانوان عشایر خراسان شمالی است٬ یکی از مهم‌ترین اقدامات برای حمایت از عشایر خراسان شمالی است. برای حمایت از بانوان عشایر استان نیز تسهیلات کارآفرینی و صندوق‌های حمایت از زنان عشایر تشکیل شده است.
 
کد مطلب: 13498
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *