سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در آبیک

یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در نیمه نخست امسال در شهرستان آبیک تولید شد.
تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در آبیک
به گزارش توليد ايرانی؛ بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی آبیک روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: سالانه بیش از ۳.۵ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این واحدها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۷ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال است که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آبیک با بیان اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی و در قالب مشاغل خانگی نیز انجام و مجوزهای لازم در خصوص آن به متقاضیان صادر می شود،گفت: این شاخه از آبزی پروری با توجه به هزینه های پایین مورد نیاز جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می­ تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

 لطفی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی، افزود: فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد، استفاده بهره‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی  بستر مناسبی را برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان ایجاد کرده است .

وی از علاقمندان به فعالیت در زمینه تولید ماهیان زینتی خواست برای کسب اطلاعات بیشتر برای فعالیت در زمینه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.
آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.
کد مطلب: 13456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *